دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Vergez-Chaignon. Bénédicte
سری:
ISBN (شابک) : 9782221191385
ناشر: Robert Laffont
سال نشر: 2015
تعداد صفحات: 0
زبان: French
فرمت فایل : EPUB (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 4 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Le dossier Rebatet: Les décombres ; L'inédit de Clairvaux به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب فایل Rebatet: The Rubble; تازگی Clairvaux نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
لوسین ربات نویسنده کتاب "نفرین شده" است که پرفروش ترین کتاب
اشغال بود، Les Déombres: ششصد صفحه خشونت و خشم، جایی که به همه
کسانی که او را مسئول تجزیه کشور می داند حمله می کند.
Rebatet یکی از خشن ترین ضد یهود و ضد کمونیست ها بود. اما او
همچنین ضد پارلمان، ضد بورژوازی، ضد کاتولیک بود. به طور خلاصه،
یک روشنفکر فاشیست معمولی، که در خشم ها و فوبیاهای یک نسل کامل
از نویسندگان سهیم بود، که این پرونده یک سند تاریخی آموزنده
ارائه می کند. زمان هایی از سال 1942، همراه با دستگاه انتقادی
مهمی که اجازه می دهد آن را "در دانش خوانده شود". از حقایق".
علاقه دیگر این نسخه یک اثر منتشر نشده از Rebatet است که ادامه
Decombres را تشکیل می دهد. این داستان از توهمات از دست رفته و
نفرت های دست نخورده که در زندان در Clairvaux نوشته شده است، ما
را به دنیای توهم زده بی امان ترین حامیان همکاری فرو می برد. او
را تحت فشار، در میان دیگران، کامو یا موریاک - که او به آنها
توهین کرده بود - Rebatet عفو کردند. هرگز وضعیت نابسامانی خود را
ترک نکرد. او نتوانست به عنوان نویسنده بزرگی که آرزو داشت شناخته
شود. اما تمام آثار او - از جمله تاریخ موسیقی، که قبلاً در
کاتالوگ "Bouquins" آمده است - تا نفرت انگیزترین نوشته های او،
گواهی بر کیفیتی از نویسندگی است که از جمله توسط برخی از سرسخت
ترین مخالفان او مورد تحسین قرار گرفته است.
آیا از بازنشر گوگردی ترین متون او خودداری کنیم؟ میتوانیم باور
کنیم که بازنشر یا افشای آنها با شفافسازیهای لازم، به
ابهامزدایی از آنها کمک میکند و در عین حال یادآوری میکنیم که
استعداد با عیب اخلاقی یا حتی جرم جنایی ناسازگار نیست.
پاسکال اوری.
Lucien Rebatet est l’auteur d’un livre « maudit » qui
fut le best-seller de l’Occupation, Les Décombres : six
cents pages de violence et de colère, où il s’en prend à tous
ceux qu’il tient pour responsables de la décomposition du
pays.
Rebatet fut un antisémite et un anticommuniste parmi les plus
virulents. Mais il fut aussi antiparlementaire, antibourgeois,
anticatholique. Bref, un intellectuel fasciste typique, qui
partagea les rages et les phobies de toute une génération
d’écrivains, sur laquelle ce Dossier fournit un document
historique édifiant.
Le texte des Décombres est ici livré au public dans son
intégralité pour la première fois depuis 1942, accompagné d’un
important appareil critique qui permet de le lire « en
connaissance de cause ». L’autre intérêt de cette édition
est un inédit de Rebatet qui constitue la suite des Décombres.
Écrit en prison, à Clairvaux, ce récit des illusions perdues et
des haines intactes nous plonge dans l’univers halluciné des
partisans les plus acharnés de la collaboration.
Peu courageux devant la justice qui le condamna à mort avant
qu’on ne le graciât, sous la pression, entre autres, de Camus
ou encore de Mauriac – qu’il avait injurié –, Rebatet n’est
jamais sorti de son statut de paria. Il échoua à se faire
reconnaître comme le grand écrivain qu’il aspirait à devenir.
Mais l’ensemble de son œuvre – dont Une histoire de la musique,
qui figure déjà au catalogue « Bouquins » –, jusqu’à
ses écrits les plus ignobles, témoigne d’une qualité d’écriture
qui fut saluée, y compris par certains de ses adversaires les
plus résolus.
Fallait-il s’interdire de republier ses textes les plus
sulfureux ? On peut croire que les rééditer ou les
révéler, avec les éclaircissements indispensables, contribuera
à les démythifier, tout en rappelant que le talent n’est pas
incompatible avec la faute morale, voire le crime pénal.
Pascal Ory