دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Christine Reiko Yano
سری:
ISBN (شابک) : 0824830075, 9781435666085
ناشر: University of Hawai‘i Press
سال نشر: 2006
تعداد صفحات: 305
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 7 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Crowning the Nice Girl: Gender, Ethnicity, and Culture in Hawai'i's Cherry Blossom Festical به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تاج گذاری دختر خوب: جنسیت، قومیت و فرهنگ در جشنواره شکوفه های گیلاس هاوایی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
پس از جنگ جهانی دوم، آمریکاییهای ژاپنی در هاوایی به دنبال ایجاد جایگاه مثبتی از شهروندی عمومی در جامعه بودند. در سال 1953 اعضای اتاق بازرگانی نوجوانان ژاپنی هونولولو و همسرانشان یک مسابقه زیبایی به نام جشنواره شکوفه های گیلاس (CBF) ملکه مسابقه ایجاد کردند که به سرعت به یک نمایش سالانه برای جمعیت رو به رشد شهری هونولولو تبدیل شد. تاج گذاری دختر خوب، این مسابقه را در طول دهههای توسعه تا به امروز در چارچوبهای چندگانه جنسیتی، طبقهای، و نژاد/قومیت تحلیل میکند. با تکیه بر تحقیقات آرشیوی گسترده؛ مصاحبه با ملکه های CBF، شرکت کنندگان و سازمان دهندگان؛ و کریستین یانو به عنوان داوطلب در پنجاهمین جشنواره سالانه مشاهده می کند، پرتره پیچیده ای از نه تنها یک مسابقه زیبایی، بلکه از یک جامعه نیز ترسیم می کند. این مطالعه با موضوع مسابقات زیبایی به طور کلی و مسابقات زیبایی آسیایی آمریکایی به طور خاص آغاز می شود. مسائلی را که مطرح می کنند، آنها را در تاریخچه خود جای می دهند و آنها را به عنوان بخشی از فرهنگ جهانی بررسی می کنند که الگوی خود را از مسابقه دوشیزه آمریکا گرفته است. فصل دوم تصویر پیچیدهای از زمینههای خاص تاریخی و معاصر مسابقه ملکه CBF را در ابتدای راه با نزدیک شدن به مسابقه از دیدگاههای مختلف، از جمله سازماندهنده آن، اتاق بازرگانی نوجوانان ژاپنی هونولولو، به تصویر میکشد. فصل سوم به بررسی توسعه اولیه CBF در دهه های 1950 و 1960، سال های شکوه آن می پردازد. یانو توجه زیادی به جایگاه CBF در پرتو اختلافات داخلی در جامعه ژاپنی آمریکایی، روابط بین قومیتی در هاوایی، گردشگری، جوامع نیکی در قاره ایالات متحده و روابط با ژاپن دارد. او این مسابقه را در طول دهههای دهه 1990 دنبال میکند و \"histories\" متناظر را اضافه میکند - روایتهای گستردهای که از مصاحبهها با ملکههای CBF گرفته شده است. قبل از هر روایت، تفسیری وجود دارد که به مضامین مصاحبه و تغییر مکان زنان ژاپنی آمریکایی و CBF از نظر نژاد/قومیت، جنسیت و هویت اشاره میکند. کار با قاببندی موضوعات نژاد، قومیت، منظره و اجتماع در درون مضامین درهم تنیده زیبایی و پیش پاافتادگی به پایان میرسد. با گره زدن جشنواره ملکه شکوفههای گیلاس به تصاویری از اجتماع، تاجگذاری دختر خوب راههایی را نشان میدهد که رویدادهای عمومی مانند جشنواره ها و مسابقات زیبایی برای نمایش هویت، فرهنگ، طبقه اجتماعی و سیاست محوری هستند. برای دانشجویان و دانش پژوهانی که در زمینه انسان شناسی، جامعه شناسی، تاریخ، مطالعات قومیتی و مطالعات زنان کار می کنند، مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.
After World War II, Japanese Americans in Hawai‘i sought to carve a positive niche of public citizenship in the community. In 1953 members of the Honolulu Japanese Junior Chamber of Commerce and their wives created a beauty contest, the Cherry Blossom Festival (CBF) Queen Pageant, which quickly became an annual spectacle for the growing urban population of Honolulu. Crowning the Nice Girl analyzes the pageant through its decades of development to the present within multiple frameworks of gender, class, and race/ethnicity. Drawing on extensive archival research; interviews with CBF queens, contestants, and organizers; and participant observation in the Fiftieth Annual Festival as a volunteer, Christine Yano paints a complex portrait of not only a beauty pageant, but also a community.The study begins with the subject of beauty pageants in general and Asian American beauty pageants in particular, interrogating the issues they raise, embedding them within their histories, and examining them as part of a global culture that has taken its model from the Miss America contest. Chapter Two weaves a complex picture of the specific historical and contemporary contexts of the CBF Queen Pageant in its infancy by approaching the pageant from different perspectives, including that of its organizer, the Honolulu Japanese Junior Chamber of Commerce. Chapter Three examines the early development of the CBF in the 1950s and 1960s, its glory years. Yano pays close attention to the place of the CBF in light of internal divisions within the Japanese American community, interethnic relations in Hawai‘i, tourism, Nikkei communities in the continental United States, and relations with Japan. She follows the pageant throughout the decades into the 1990s, adding corresponding "herstories"—extensive narratives drawn from interviews with CBF queens. Each narrative is preceded by a commentary that points up the themes of the interview and the changing place of Japanese American women and the CBF in terms of race/ethnicity, gender, and identity. The work concludes by framing issues of race, ethnicity, spectacle, and community within the intertwined themes of niceness and banality.In tying the Cherry Blossom Festival Queen Pageant to images of community, Crowning the Nice Girl demonstrates the ways in which public events such as festivals and beauty contests are central to performances of identity, culture, social class, and politics. It will be of special interest to students and scholars working in anthropology, sociology, history, ethnic studies, and women’s studies.