دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Mark Salsbury
سری:
ISBN (شابک) : 1492721689, 9781492721680
ناشر: CreateSpace Independent Publishing Platform
سال نشر: 2013
تعداد صفحات: 180
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 2 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Human Capital Management: Leveraging Your Workforce for a Competitive Advantage به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب مدیریت سرمایه انسانی: استفاده از نیروی کار خود برای یک مزیت رقابتی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
ما دائماً به دنبال راه هایی برای موفقیت بیشتر شرکت ها یا سازمان های خود هستیم. ما اغلب از خود میپرسیم: «برای توسعه و هدایت حداکثری عملکرد سازمانی چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟» «چگونه میتوانیم خود را از رقابت جدا کنیم؟» "چگونه می توانیم یک مزیت پایدار بلند مدت ایجاد کنیم؟" قبلاً سازمان ها می توانستند خود را از طریق ابزارهایی مانند رهبری محصول، فناوری پیشرفته، پوشش جغرافیایی یا ابزارها و سیستم های مدیریت فرآیند متمایز کنند. اما در محیط تجارت جهانی فوق رقابتی امروزی، این مزایا کوتاه مدت و موقت هستند. واقعیت این است که تنها مزیت پایدار بلندمدت که باقی میماند «مردم» هستند. با این حال، درک نیروی کار خود به عنوان یک تمرین چندان آسان نیست، چه برسد به انجام آن... مگر اینکه نقشه راه یا مسیری برای کمک به شما در این راه داشته باشید. مدیریت سرمایه انسانی: استفاده از نیروی کار خود برای یک مزیت رقابتی دقیقاً همین است. نقشه راه شما برای به حداکثر رساندن مهمترین دارایی سازمانی: افراد شما. این نقشه راه بر مدیریت سرمایه انسانی به عنوان یک عمل متمرکز است و بر چگونگی اجرای موفقیت آمیز اهداف سازمانی که به شدت به تلاش های جمعی افراد در سازمان شما متکی است تمرکز دارد. این کتاب کاربردی است و از دیدگاه یک مدیر بازرگانی کارکشته است. برای هر سازمان اندازه ای مرتبط است، هم برای انتفاع و هم غیرانتفاعی. مثالهای واقعی برای پشتیبانی از اصول و نکات کلیدی یادگیری گنجانده شدهاند. این کتاب در درجه اول برای افرادی نوشته شده است که در موقعیتی هستند که می توانند مستقیماً و به طور قابل توجهی بر یک سازمان از طریق سرمایه انسانی آن تأثیر بگذارند، یعنی مدیران عامل، مدیران منابع انسانی و سایر رهبران که مسئولیت موفقیت سازمان خود را بر عهده دارند. همچنین برای مدیران مشتاق، متخصصان و دانشآموزانی که میتوانند تکنیکهای سازمانی و مدیریتی جدیدی را بیاموزند که در مسیر شغلیشان برایشان مفید خواهد بود، کاربرد دارد. چه دانشجویی باشید که میخواهد یک رهبر کسبوکار باشد، یک مدیر اجرایی مجرب یا فردی که میخواهد در رتبههای شرکت خود بالا رود، این کتاب منابع زیادی برای ارائه با حکایات پشتیبانی دارد که میتواند نه تنها به شما، بلکه به شما کمک کند. منفعت سازمان در کل
We’re constantly looking for ways to make our companies or organizations more successful. We often ask ourselves: “What can we do to develop and drive maximum organizational performance?“ “How can we separate ourselves from the competition?” “How can we build a long-term sustainable advantage?” It used to be that organizations could differentiate themselves through such means as product leadership, advanced technology, geographic coverage or process management tools and systems. But in today’s ultra-competitive global business environment, these advantages are short-term and temporary. The reality is that the only long-term sustainable advantage that remains is the “people.” However, leveraging your workforce as a practice isn’t so easy to understand, let alone accomplish… unless you have a roadmap or path to help you along the way. Human Capital Management: Leveraging Your Workforce for a Competitive Advantage is just that. Your roadmap to maximizing your most important organizational asset: your people. This roadmap is centered on Human Capital Management as a practice, and focuses on how to successfully implement organizational goals that are heavily reliant on the collective efforts of the people in your organization. This book is practical, and from a seasoned business executive’s point of view. It’s relevant for any size organization, both for profit and not-for-profit. Real-life examples are included to support the principles and key learning points. This book was written primarily for people who are in a position to directly and significantly influence an organization through its human capital, that is, CEOs, HR managers and other leaders who are charged with the responsibility to make their organizations successful. It’s also applicable to aspiring managers, professionals, and students who can learn new organizational and management techniques that will be helpful to them as they navigate their careers. Whether you’re a student aspiring to be a business leader, an already seasoned exec or someone who would like to climb the ranks of their company, this book has plenty of resources to offer with supporting anecdotes that can help not only you, but your organization benefit as a whole.
Preface Forward & Endorsements Acknowledgements Section 1: The Emergence of “Human Capital Management” as a Discipline Introduction: The Human Capital Survey at Markem Corporation Chapter 1: What is Human Capital Management? Chapter 2: Human Capital as a Competitive Advantage Chapter 3: Prerequisites to Human Capital Management Section 2: Human Capital Management as a System Chapter 4: The “Business Foundation” Comes First Chapter 5: Mobilization of the Workforce Starts with the Mission and Vision Chapter 6: Values: Guiding Organizational Conduct Chapter 7: The Glue that Binds the Organization Together Chapter 8: Transforming Business Strategy Into Human Capital Initiatives Section 3: Powering Up the Human Capital Management System Chapter 9: The “Performance Wheel:” Making the System Go Chapter 10: Advantages and Disadvantages of Organizational Structure in Human Capital Management Chapter 11: Processes and Policies: Working in Tandem Chapter 12: Talent Utilization: Right People @ Right Place Chapter 13: Building an Organizational Development Framework Chapter 14: The 3R’s: Recognition, Rewards & Remuneration Chapter 15: Internal Communications: Formalizing a Plan is a Must Section 4: Putting It All Together Chapter 16: Leadership – A Critical Ingredient for the Human Capital Management System to Work Effectively Chapter 17: Can HR Evolve to Human Capital Management? Final Thoughts A Personal Note Footnotes