دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: 董滨宇
سری:
ISBN (شابک) : 9787010156200
ناشر: 人民出版社
سال نشر: 2015
تعداد صفحات: 229
زبان: Chinese
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 18 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب 康德《纯粹理性批判》(第2版)中“先验演绎”结构新解 به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب 康德《纯粹理性批判》(第2版)中“先验演绎”结构新解 نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
ساختار «استنتاج استعلایی» در ویرایش دوم کتاب «نقد عقل محض» کانت به عنوان یکی از آثار کلاسیک مهم در تاریخ فلسفه غرب، همواره موضوع داغ محافل پژوهشی بوده است. در مواجهه با دیدگاههای مختلف، گزاره معروف «یک برهان، دو قدم» هاینریش عموماً به عنوان یک گره در نظر گرفته میشود و از آن زمان اکثر محققان نظرات بیشتری را تحت این چارچوب ارائه میکنند. در این میان، دیدگاه محقق دیگر، آلیسون، اهمیت ویژه ای دارد. با فرض پذیرش دیدگاه اصلی هاینریش، آلیسون مفاهیم مربوط به دو مرحله را دوباره تفسیر کرد. با تمرکز بر دو استدلال اصلی، بدون انکار عقلانیت «یک برهان، دو مرحله»، دیدگاه دیگری پیشنهاد میشود، یعنی درک «استنتاج استعلایی» با در نظر گرفتن رابطه «مفهوم و شهود» به عنوان سرنخ. در عین حال، خود «مفهوم» و «شهود» نیز مراحل مختلفی از تکامل را تجربه کرده اند. بر اساس این کشف، این مقاله یک گزاره جدید «یک برهان، سه مرحله» برای ساختار «قیاس استعلایی» پیشنهاد میکند و سعی میکند برخی از تفاوتها را بین هاینریش و آلیسون آشتی دهد.
作为西方哲学史上的重要经典之一,康德的《纯粹理性批判》第2版中"先验演绎"的结构一直是研究界一个津津乐道的话题。面对各种观点,一般认为亨利希提出的著名的"一个证明、两个步骤"主张是一个节点,此后的学者们大都在这一框架下提出进一步的意见。其中以另一位研究者阿利森的观点尤为重要。在接受亨利希基本观点的前提下,阿利森对于两个步骤各自的内涵进行了重新解读。围绕两种主要论证,在不否定"一个证明、两个步骤"所具有的合理性基础之上,提出了另一种视角,即以"概念-直观"的关系为线索来把握"先验演绎"中的深层脉络,与此同时,"概念"与"直观"本身也经历了不同阶段的演变。基于这一发现,本文对于"先验演绎"的结构提出了崭新的"一个证明、三个步骤"主张,并试图以此来调和亨利希与阿利森二者之间的某些分歧。