دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 2
نویسندگان: Antonio Benítez-Rojo
سری: Post-Contemporary Interventions
ISBN (شابک) : 0822318601, 0822318652
ناشر: Duke University Press
سال نشر: 1996
تعداد صفحات: 371
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 24 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب The Repeating Island: The Caribbean and the Postmodern Perspective به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب جزیره تکرارشونده: کارائیب و دیدگاه پست مدرن نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
در این نسخه دوم جزیره تکراری، آنتونیو بنیتز-روخو، استاد رمان تاریخی، داستان کوتاه و مقاله انتقادی، به مقابله با میراث و اسطوره های استعمار ادامه می دهد. این برنده مشترک جایزه MLA کاترین سینگر کوواچ در سال 1993 گسترش یافته است تا شامل سه فصل کاملاً جدید شود که دیدگاه لاکانی و نمایی از کارناوالسک را به مطالعه تفسیری درخشان فرهنگ کارائیب اضافه می کند. بنیتز-روخو همانطور که در نسخه اول انجام داد، کارائیب را با تکیه بر تاریخ، اقتصاد، جامعه شناسی، انسان شناسی فرهنگی، روانکاوی، نظریه ادبی و ریاضیات غیرخطی بازتعریف می کند. نقطه عزیمت او نظریه آشوب است، که معتقد است نظم و بی نظمی در طبیعت نقطه مقابل یکدیگر نیستند، بلکه به عنوان پدیده هایی مولد متقابل عمل می کنند. بنیتز-روخو استدلال میکند که در بینظمی ظاهری دریای کارائیب - خشکیهای ناپیوسته این منطقه، تاریخهای مختلف استعماری، گروههای قومی، زبانها، سنتها و سیاستها - جزیرهای از پارادوکسها پدیدار میشود که تکرار میشود و به یک غیرمنتظره شکل میدهد. و مجمع الجزایر پیچیده اجتماعی و فرهنگی. بنیتز-روخو این شکل منحصر به فرد هویت را با خوانش قدرتمند متون لاس کاساس، گیلن، کارپنتیر، گارسیا مارکز، والکات، هریس، بوئیتراگو و رودریگز جولیا نشان می دهد.
In this second edition of The Repeating Island, Antonio Benítez-Rojo, a master of the historical novel, short story, and critical essay, continues to confront the legacy and myths of colonialism. This co-winner of the 1993 MLA Katherine Singer Kovacs Prize has been expanded to include three entirely new chapters that add a Lacanian perspective and a view of the carnivalesque to an already brilliant interpretive study of Caribbean culture. As he did in the first edition, Benítez-Rojo redefines the Caribbean by drawing on history, economics, sociology, cultural anthropology, psychoanalysis, literary theory, and nonlinear mathematics. His point of departure is chaos theory, which holds that order and disorder are not the antithesis of each other in nature but function as mutually generative phenomena. Benítez-Rojo argues that within the apparent disorder of the Caribbean—the area’s discontinuous landmasses, its different colonial histories, ethnic groups, languages, traditions, and politics—there emerges an “island” of paradoxes that repeats itself and gives shape to an unexpected and complex sociocultural archipelago. Benítez-Rojo illustrates this unique form of identity with powerful readings of texts by Las Casas, Guillén, Carpentier, García Márquez, Walcott, Harris, Buitrago, and Rodríguez Juliá.
Contents Acknowledgments to the Second Edition Acknowledgments Introduction: the repeating island From Columbus’s machine to the sugar-making machine From the apocalypse to chaos From rhythm to polyrhythm From literature to carnival PART 1 SOCIETY 1 From the plantation to the Plantation Hispaniola: the first plantations The emergence of creole culture Contraband, repression, and consequences The island creole and the mainland creole The Plantation and the Africanization of culture The Plantation: Sociocultural regularities PART 2 THE WRITER 2 Bartolomé de Las Casas: between fiction and the inferno Las Casas: Historian or fabulist? Las Casas and slavery The plague of ants and the uncanny The piedra solimán: Sugar, genitalia, writing Derivations from the “Las Casas case” 3 Nicolás Guillén: sugar mill and poetry From Los ingenios to La zafra From the libido to the superego The Communist poet The controversial poet The subversive poet The philosophical poet 4 Fernando Ortiz: the Caribbean and postmodernity The Contrapunteo as a postmodern text Between voodoo and ideology A danceable language Knowledge in flight 5 Carpentier and Harris: explorers of El Dorado The voyage there The Path of Words The trip to El Dorado Concerning the three voyagers PART 3 THE BOOK 6 Los pañamanes, or the memory of the skin The puzzle’s next-to-last piece Displacement toward myth The “other” Caribbean city Violence, folklore, and the Caribbean novel 7 Viaje a la semilla, or the text as spectacle A canon called the crab We open the door to the enchanted house We close the door to the enchanted house All quiet on the western front Noise Directions for reading the black hole 8 Niño Avilés, or history’s libido Nueva Venecia, an onion Of palenques and cimarrones The temptations of Fray Agustín PART 4 THE PARADOX 9 Naming the Father, naming the Mother The Father’s ghost The Mother’s song The unfinished matricide 10 Private reflections on García Márquez’s Eréndira The captive maiden The pregnant woman The Caribbean Persephone The carnivalesque whore 11 Carnival The system’s deepest layer: Guillén’s “Sensemayá” The intermediate layer: Walcott’s Drums and Colours The outer layer: Carpentier’s Concierto barroco Carnival at last Epilogue Notes Index