دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Mark Duffett (editor)
سری: Routledge Studies in Popular Music (Book 1)
ISBN (شابک) : 0415506395, 9780415506397
ناشر: Routledge
سال نشر: 2013
تعداد صفحات: 244
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 1 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Popular Music Fandom: Identities, Roles and Practices (Routledge Studies in Popular Music) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب Fandom موسیقی محبوب: هویت ها، نقش ها و شیوه ها (مطالعات راتلج در موسیقی عامه پسند) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این کتاب طرفداران موسیقی عامه پسند را از منظر مطالعات فرهنگی بررسی می کند که شامل مطالعات موسیقی عامه پسند، تحقیقات مخاطبان و هواداران رسانه ای می شود. این مقالهها کارهای اخیر را در مورد علاقهمندی در مطالعات موسیقی عامه پسند گرد هم میآورند و گفتوگویی را با حوزه وسیعتر تحقیقات طرفداران رسانهای آغاز میکنند، و سؤالاتی را در مورد اینکه چگونه میتوان هوادار موسیقی عامه پسند را بهعنوان یک پدیده فرهنگی درک کرد و تا چه اندازه در پرتو تحولات اخیر تغییر کرده است، ایجاد میکند. . کاوش موضوع از این طریق پرسشهایی را در مورد چگونگی تعریف، نظریهپردازی و تحقیق تجربی فرهنگ طرفداران موسیقی رایج، و چگونگی ارتباط طرفداران موسیقی با سایر نقشها، شیوهها و اشکال هویت اجتماعی مطرح میکند. خود فاندوم با ظهور اینترنت و ساختار صنعتی با هدف ترکیب، نظامبندی و مشروعیت ابعاد آن بهعنوان شکلی از مصرفگرایی عاطفی در کانون توجه قرار گرفته است. هواداران رسانهای که زمانی به عنوان یک رویه منحوس برای مخاطبان بیش از حد وابسته تلقی میشد، تبدیل به یک موقعیت موضوع صنعتی استاندارد شده است که برای فروش جعبهها، بلیتهای کنسرت، مجموعههای تلویزیونی جدید، و نسخههای ویژه فراخوانده میشود. در همین حال، پژوهشهای اخیر از میراث تفاسیری که طرفداران را بهعنوان منفعل، آسیبشناختی یا بهطور سرکشی توانمند میدانستند و هدف خود را بهعنوان شکلگیری پیچیدهای از هویتها، نقشها و عملکردها جدی میگرفتند، فرار کرده است. در حالی که مطالعات موسیقی عامه پسند برخی از اشکال هویت و عملکرد مخاطب را مورد بررسی قرار داده است، مانند نحوه استفاده مردم از موسیقی در زندگی روزمره و مشارکت شنوندگان در خرده فرهنگ ها، صحنه ها و قبیله ها، این جلد اولین جلدی است که طرفداران موسیقی را به عنوان یک موضوع خاص مورد بررسی قرار می دهد. مطالعه.
This book explores popular music fandom from a cultural studies perspective that incorporates popular music studies, audience research, and media fandom. The essays draw together recent work on fandom in popular music studies and begin a dialogue with the wider field of media fan research, raising questions about how popular music fandom can be understood as a cultural phenomenon and how much it has changed in light of recent developments. Exploring the topic in this way broaches questions on how to define, theorize, and empirically research popular music fan culture, and how music fandom relates to other roles, practices, and forms of social identity. Fandom itself has been brought center stage by the rise of the internet and an industrial structure aiming to incorporate, systematize, and legitimate dimensions of it as an emotionally-engaged form of consumerism. Once perceived as the pariah practice of an overly attached audience, media fandom has become a standardized industrial subject-position called upon to sell box sets, concert tickets, new television series, and special editions. Meanwhile, recent scholarship has escaped the legacy of interpretations that framed fans as passive, pathological, or defiantly empowered, taking its object seriously as a complex formation of identities, roles, and practices. While popular music studies has examined some forms of identity and audience practice, such as the way that people use music in daily life and listener participation in subcultures, scenes and, tribes, this volume is the first to examine music fans as a specific object of study.
Cover Half Title Title Page Copyright Page Table of Contents List of Tables Acknowledgments 1. Introduction Notes Bibliography 2. Back in the Mix: Exploring Intermediary Fandom and Popular Music Production More Adventures in Modern Recording: Trevor Horn and the Producers Spanking it: Tom Lord-Alge and the ‘Magic’ of Mixing Notes Bibliography 3. Beyond Capital, Towards Myth: EDM Fandom and Dance Practice Beyond Bourdieu EDM Fan Communities as Postliberal Aggregates EDM Fandom: Practice, Myth and Subjectivity New Directions in EDM Fan Research Notes Bibliography 4. Hidden Fans? Fandom and Domestic Musical Activity Academic Writing on Music Reception Issues of Access and Opportunity Inequality of Access and People with Learning Difficulties Fandom and Everyday Domestic Life “Brown Girl in the Ring”: Everyday Performing and the Articulation of Fandom Conclusion Notes Bibliography Discography 5. Researching Your Favorite Artist: Methodological Observations of a Brazilian Popular Music Scholar Rethinking Marcos Valle Barriers to Research Meeting Marcos Bibliography 6. Fantastic Voyeur: Lurking on the Dark Side of Biography Fantastic Voyeur: Lurking on the Dark Side of Biography Notes Bibliography 7. Song of Praise: Musicians, Myths and the “Cult” of John Coltrane Religiosity and Fandom Mediation and the Pathology of the Modern World Coltrane as Unmediated Artist Coltrane as Medium Fandom and Cultural Value Challenging the Critics Canonizing Jazz: Neo-Traditionalism and Coltrane Conclusion: Rethinking Coltrane Fandom Notes Bibliography 8. “I Love IBIZA”: Music, Place and Belonging Method Vibe, Unity and Communitas Neo-Tribes Place, Habitus and “The Spirit of Ibiza” Attachment, Memory and Belonging Conclusion Notes Bibliography 9. Fan Words Finding Love Towards A New Vocabulary Notes Bibliography 10. Record Collecting and Fandom Fandom Collecting A Love of Music Collectors as Obsessive-Compulsives Collection Size, Accumulation and Completism Selectivity, Discrimination and Cultural Capital Rarity and Economic Value Collecting, Identity and the Life Cycle Taste, Nostalgia and the Collectible The Beatles Who is Paying this Sort of Money? Conclusion Notes Bibliography 11. After Jerry’s Death: Achieving Continuity in Deadhead Identity and Community The Deadhead Community Project The Status Quo: The Grateful Dead and Deadheads before Jerry’s Death The Conservative Impulse to Preserve the Status Quo AJD Achieving Continuity: the Preservation of Deadhead Identity and Community through Incremental Change or Substitution Conclusion Notes Bibliography 12. Afterword: Fans and Scholars—A Reassessment ACA-Fans and Stereotypes Fans as Uncredentialed Scholars / Scholars as Credentialed Fans? Instrumental and Expressive Approaches Scholars and Fans Reconsidered Notes Bibliography List of Contributors Index