ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Persian Calligraphy: A Corpus Study of Letterforms

دانلود کتاب خوشنویسی فارسی: مطالعه پیکره ای از حروف

Persian Calligraphy: A Corpus Study of Letterforms

مشخصات کتاب

Persian Calligraphy: A Corpus Study of Letterforms

دسته بندی: هنر
ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: Iranian Studies, 40 
ISBN (شابک) : 9780367209049, 9780429264047 
ناشر: Routledge 
سال نشر: 2019 
تعداد صفحات: 353 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 34 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 51,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 4


در صورت تبدیل فایل کتاب Persian Calligraphy: A Corpus Study of Letterforms به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب خوشنویسی فارسی: مطالعه پیکره ای از حروف نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب خوشنویسی فارسی: مطالعه پیکره ای از حروف

این کتاب یک ماجراجویی اکتشافی برای آشنایی زدایی با خوشنویسی، به ویژه حروف خوشنویسی نستعلیق فارسی، و نگاهی فراتر از سنتی است که همیشه خوشنویسی را تابع و تابع شیوه های زبانی می دانسته است. خوشنویسی را می توان یک سیستم ارتباطی بصری با ابزارهای مختلف معناسازی یا وسیله ای دانست که از طریق آن معنا ساخته می شود و از طریق دستور زبان پیچیده بیان می شود. این پژوهش به خوشنویسی به‌عنوان وسیله‌ای نظام‌مند در حوزه ارتباطات بصری نگاه می‌کند، نه به‌عنوان وسیله‌ای تک بعدی و تک‌بعدی برای ارائه زیبایی بصری و لذت زیبایی‌شناختی. این جلد که حول بینش‌های مختلف نشانه‌شناسی اجتماعی چندوجهی می‌چرخد، بر یافته‌های مجموعه‌ای از خوشنویسی نستعلیق فارسی تکیه دارد. این تحقیق بر روشی تأکید می‌کند که در آن حروف، صرف‌نظر از قراردادهای زبان، به‌عنوان اشکال گرافیکی معنادار که معانی متمایز فردی را منتقل می‌کنند، به کار می‌روند. این جلد خط نستعلیق فارسی برای هنرمندان تجسمی، طراحان، خوشنویسان، نویسندگان، زبان شناسان و ارتباطات بصری الهام بخش خواهد بود. این اثر با مقدمه ای بر نشانه شناسی اجتماعی مورد توجه دانشجویان و دانش پژوهان علاقه مند به هنرهای تجسمی، رسانه و ارتباطات و نشانه شناسی قرار خواهد گرفت.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This book is an exploratory adventure to defamiliarize calligraphy, especially Persian Nastaliq calligraphic letterforms, and to look beyond the tradition that has always considered calligraphy as pursuant to and subordinate to linguistic practices. Calligraphy can be considered a visual communicative system with different means of meaning-making or as a medium through which meaning is made and expression is conveyed via a complex grammar. This study looks at calligraphy as a systematic means in the field of visual communication, rather than as a one-dimensional and ad hoc means of providing visual beauty and aesthetic enjoyment. Revolving around different insights of multimodal social semiotics, the volume relies on the findings of a corpus study of Persian Nastaliq calligraphy. The research emphasizes the way in which letterforms, regardless of conventions in language, are applied as graphically meaningful forms that convey individual distinct meanings. This volume on Persian Nastaliq calligraphy will be inspirational to visual artists, designers, calligraphers, writers, linguists, and visual communicators. With an introduction to social semiotics, this work will be of interest to students and scholars interested in visual arts, media and communication, and semiotics.



فهرست مطالب

Cover
Half Title
Series Page
Title Page
Copyright Page
Dedication
Table of Contents
List of illustrations
Foreword
Preface
1. Introduction
	Background
	Aims and objectives
	Experimental materials, the images of corpus, and sampling approach
	Theoretical schema
	Methodological schemas
	Summary
	Notes
2.
Corpus analysis
	Descriptive schemas of SHAPE and ENSHAPENING
	Corpus analysis based on the SHAPE system
	The SHAPE constraint in confronting Nastaliq calligraphic letterforms
	Corpus analysis based on ENSHAPENING system
	The ENSHAPENING constraint in confronting Nastaliq calligraphic letterforms
	Summary
	Notes
3. Graphetic analysis
	The theory of graphetic articulation
	Human anatomy as aconstant factor in articulatory graphetics
	First general convention of graphic forms based on human body conventions: ageneral tendency toward curved motions
	Ergonomic efficiency as thesecond general convention of graphic form derived from the human body
	Control as the third general convention of graphic form related to the human body
	The coordination between hand and eye as the fourth general convention in graphic form
	Body-support as the fifth common convention in graphic signifiers
	Pen
	Paper
	Summary
	Notes
4. Toward semiotics of Nastaliq calligraphy
	Social semiotic theory of multimodality
	Semiotics: signs– form and meaning– in Nastaliq calligraphy
	Peirce’s model of sign
	Nastaliq in relation to the Peirce’s model of sign
	De Saussure’s theory of sign
	Nastaliq in relation to the De Saussure model of sign
	Peirce and De Saussure’s model of sign in acomparative relationship, specificities and contrasts
	Peirce and De Saussure’s models and their traces in multimodal social semiotics theory
	Nastaliq calligraphy as asemiotic mode
	Calligraphy and multimodality
	Summary
	Notes
5. Holliday’s triple metafunctions: as requisite of any semiotic mode – in Nastaliq calligraphy
	Ideational metafunctions in Nastaliq mode
	Interpersonal metafunction in Nastaliq mode
	Size as interpersonal resource in Nastaliq calligraphy
	Overall composition or framing as adistinct interpersonal resource
	Three interrelated systems of visual composition in Nastaliq overall composition/framing
	Inscription or epigraph
	Siyah-Mashq or black practice
	Detailed composition as interpersonal resource in Nastaliq mode
	Ornamental styles as interpersonal resources in Nastaliq
	Non-letter calligraphic characters as resources to realize interpersonal senses
	Signs of declension and embellishment as interpersonal resources in Nastaliq
	Punctuation and dot tracing as interpersonal resources
	Baseline setting as interpersonal resource in Nastaliq calligraphy
	Textual metafunction in Nastaliq calligraphy
	Summary
	Notes
6. Toward a distinct feature analysis
	Nastaliq Calligraphy as amedium?
	Distinctive characteristics in Nastaliq semiotic mode
	Summary
7. Conclusion
	Inquiry: what has been done?
	Conclusion
	Prospective perspectives
References
Index




نظرات کاربران