دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Fredric Jameson
سری:
ISBN (شابک) : 1859848095
ناشر: Verso
سال نشر: 1998
تعداد صفحات: 193
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 8 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Brecht and Method به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب برشت و روش نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
میراث برتولت برشت، چه از سوی کسانی که میخواهند سیاست او را فراموش کنند یا بدنام کنند، بسیار مورد مناقشه است، اما جایگاه او بهعنوان نمایشنامهنویس و شاعر برجسته سیاسی قرن بیستم بهطور فراموش نشدنی در این اثر مهم انتقادی تثبیت شده است. فردریک جیمسون پیوندهای پیچیده بین درام و سیاست برشت را به زیبایی تشریح می کند و نشان می دهد که چگونه اینها با هم ترکیب شده و تأثیری منحصر به فرد و قدرتمند را در عصری عمیقاً آشفته شکل می دهند. جیمسون روش برشت را فرآیندی چندلایه از تأمل و خود انعکاس، ارجاع و خودارجاعی میداند که شکافی را برای افراد باز میکند تا خود را از نظر تاریخی قرار دهند، در مورد خود به صورت سوم شخص بیندیشند و از آن خود استفاده کنند. فرافکنی در تاریخ به عنوان مبنایی برای قضاوت مطالعه جیمسون با تأکید بر مضامین جدایی، فاصله، کثرت، انتخاب و تضاد در کل مجموعه برشت، در گفتگو با اثری رمزآلود، که در زمان حیات برشت منتشر نشده بود، با عنوان Me-ti; کتاب پیچ و خم ها. جیمسون این متن را کلیدی برای درک تأملات انتقادی برشت در مورد دیالکتیک و شیفتگی آگاهانه شرقی او به جریان و شار، تغییر و امر غیر ابدی می داند. از نظر جیمسون، برشت تجویزی نیست، بلکه اجرایی است. نمایشنامههای او پاسخی ارائه نمیدهند، اما تلاش میکنند به مردم نشان دهند که چگونه عمل تفکر را انجام دهند، چگونه خودشان شروع به جستجوی پاسخ کنند. برشت بیوقفهی دگرگونی را بازنمایی میکند و در عین حال آن را بیگانه میکند، آن را قطع میکند، با غریب ساختن آن را قابل درک میکند. و بدین ترتیب، در تجزیه آن با تجزیه و تحلیل، امکان تشکیل مجدد آن تحت یک قانون جدید پدیدار می شود.
The legacy of Bertolt Brecht is much contested, whether by those who wish to forget or to vilify his politics, but his stature as the outstanding political playwright and poet of the twentieth century is unforgettably established in this major critical work. Fredric Jameson elegantly dissects the intricate connections between Brecht’s drama and politics, demonstrating the way these combined to shape a unique and powerful influence on a profoundly troubled epoch. Jameson sees Brecht’s method as a multi-layered process of reflection and self-reflection, reference and self-reference, which tears open a gap for individuals to situate themselves historically, to think about themselves in the third person, and to use that self-projection in history as a basis for judgement. Emphasising the themes of separation, distance, multiplicity, choice and contradiction in Brecht’s entire corpus, Jameson’s study engages in a dialogue with a cryptic work, unpublished in Brecht’s lifetime, entitled Me-ti; Book of Twists and Turns. This text is seen by Jameson as key to understanding Brecht’s critical reflections on dialectics and his orientally informed fascination with flow and flux, change and the non-eternal. For Jameson, Brecht is not prescriptive but performative. His plays do not provide answers but attempt to show people how to perform the act of thinking, how to begin to search for answers themselves. Brecht represents the ceaselessness of transformation while at the same time alienating it, interrupting it, making it comprehensible by making it strange. And thereby, in breaking it up by analysis, the possibility emerges of its reconstitution under a new law.