ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Comparative Law And Multicultural Legal Classes: Challenge Or Opportunity?

دانلود کتاب حقوق تطبیقی ​​و کلاس های حقوقی چندفرهنگی: چالش یا فرصت؟

Comparative Law And Multicultural Legal Classes: Challenge Or Opportunity?

مشخصات کتاب

Comparative Law And Multicultural Legal Classes: Challenge Or Opportunity?

ویرایش: 1st Edition 
نویسندگان:   
سری: Ius Comparatum - Global Studies In Comparative Law, Vol. 46 
ISBN (شابک) : 3030468976, 9783030468989 
ناشر: Springer 
سال نشر: 2020 
تعداد صفحات: 218 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 3 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 46,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب حقوق تطبیقی ​​و کلاس های حقوقی چندفرهنگی: چالش یا فرصت؟: حقوق بین الملل خصوصی، حقوق بین الملل و خارجی، حقوق تطبیقی



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 18


در صورت تبدیل فایل کتاب Comparative Law And Multicultural Legal Classes: Challenge Or Opportunity? به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب حقوق تطبیقی ​​و کلاس های حقوقی چندفرهنگی: چالش یا فرصت؟ نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب حقوق تطبیقی ​​و کلاس های حقوقی چندفرهنگی: چالش یا فرصت؟

این کتاب به بحث آموزش حقوقی در کلاس های چندفرهنگی می پردازد. آموزش حقوق تطبیقی ​​در حال حاضر در سراسر جهان گسترده شده است و در کشورهای توسعه یافته روند رو به رشدی به سمت آموزش حقوق جهانی وجود دارد. با ارائه پاسخ‌های نظری در مورد چگونگی توصیف هر فرهنگ و سنت در کنار هم، گزینه‌های روش‌شناختی آموزشی را برای پرداختن به این جنبه‌ها بدون ایجاد توهین یا تحریک تنش در یک جامعه دانشجویی چندفرهنگی بررسی می‌کند. این کتاب به بررسی نه کشور در سه قاره می پردازد و دیدگاه های دانشگاهی و بینش های آموزشی ده محقق در زمینه حقوق تطبیقی ​​را گرد هم می آورد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This book discusses legal education in multicultural classes. Comparative law education is now widespread throughout the world, and there is a growing trend in developed countries toward teaching global law. Providing theoretical answers on how to describe each legal culture and tradition side-by-side, it also explores educational methodological options to address these aspects without causing offence or provoking tension within a multicultural student community. The book examines nine countries on three continents, bringing together academic views and educational insights from ten scholars in the field of comparative law.



فهرست مطالب

Preface......Page 6
Contents......Page 8
Editor and Contributors......Page 10
Part I: The General Report......Page 12
Comparative Law and Multicultural Legal Classes: Challenge or Opportunity?......Page 13
1 The Self and the External World: The Question of Understanding......Page 14
2 The Genuine Meaning of the Query......Page 18
3 Comparatio as a Field of Scholarly Activity and as a New, Comparison-Based form of Legal Education......Page 20
4 Centrality of Self-Image, or Our Own Place in the World......Page 30
5 The Problem of Legal Families......Page 33
6 Successes and Results......Page 41
References......Page 43
Part II: National Reports......Page 53
Comparative Law and Multicultural Classes: A Japanese Example......Page 54
2.1.1 The History of Modern Japanese Law......Page 55
2.2 Legal Education in Japan......Page 57
3.2 The Number of International Students and Multicultural Classes......Page 58
3.3 Comparative Law Education at HU: My Own Case......Page 61
4.1 Teaching ``Legal Families´´ in Multicultural Law Classes......Page 62
4.2 Tentative Conclusions and Some Issues to Consider......Page 65
References......Page 66
Brazilian Experience on Comparative Law: Much to Do, and Multicultural Legal Classes as an Opportunity......Page 67
2 Comparative Law and Different Legal Cultures: The Scenario in Brazil......Page 68
2.1 Human Rights as a Shared Language to Dialogue......Page 71
2.2 Dialogue Scales and Directions......Page 73
3 Multicultural Legal Classes: The Legal Education in Brazil......Page 78
3.1 Paulo Freires Pedagogy......Page 79
3.2 Multicultural Legal Classes in Brazil: Affirmative Actions......Page 80
3.3 Inhouse Example: National Education Program for Agrarian Reform......Page 83
4 Conclusions: Opportunity......Page 84
References......Page 85
Comparative Law and Multicultural Legal Classes in Italy: Challenge or Opportunity?......Page 87
1 Introduction......Page 88
2 Classifying ``Families´´ of Legal Traditions......Page 90
3 Are Comparative Law Scholars Trained to be Unbiased toward Other Legal Cultures?......Page 91
4 Resentment Expressed by Lawyers Belonging to Some Legal Systems That Are Being Investigated by Scholars from Different Legal.........Page 93
5 How to Involve Our Students and ``Enhance´´ Their First-Hand Knowledge of Their Country of Origin? Are We Equipped to Distin.........Page 98
6 What Help Can We Find in Other Experiences?......Page 101
References......Page 104
The Multicultural Classroom As a Comparative Law Site: A United Kingdom Perspective......Page 109
1 Introduction......Page 110
2.1 Menski´s Kite Metaphor......Page 112
2.2.2 Conceptual and Ideological Motivations......Page 114
3.1.1 Categories of Globalisation in Legal Education......Page 115
3.1.2 Differences Between Globalisation in Legal Education and Teaching for the Multicultural Classroom......Page 117
3.2 Place-Based Legal Education or De-territorialised Education......Page 118
4 Concluding Remarks: The Multicultural Classroom and Comparative Law......Page 119
4.1 Comparative Law and Globalisation......Page 120
4.2 The Classroom As a Comparative Law Site......Page 121
References......Page 122
1 Introduction......Page 126
2 Multicultural Dimensions in the Classroom......Page 127
3 Mission(s) of Comparative Law......Page 129
4 The Jurisprudence of Comparative Legal Studies......Page 130
5 Jurisprudence for Comparative Law and Comparative Law for Jurisprudence? Reflections from Experience......Page 133
6 Conclusion: The Promise and Peril of Comparative Legal Studies......Page 136
References......Page 137
1 Methodological Remarks......Page 139
2 Education Matters (No Matter Why)......Page 140
3 Higher Education in Romania......Page 143
4 Law Schools in Romania: Correcting `Hyperpositivism´......Page 146
5.1.1 A Descriptive Account......Page 149
5.1.2 Some Normative Considerations......Page 153
5.2 Teaching Romanian Law to Foreign Students......Page 157
References......Page 160
Diverse Legal Classes and Cultures: Challenges and Opportunities-Danish Report......Page 163
2 Historical Changes and Challenges to `Homogeneous Auditoria´......Page 164
3 Teaching Multicultural Classes and Comparing `Extraordinary Places´: Personal Experiences......Page 167
4 Teaching Multicultural Classes About Comparative Law and Legal Cultures at UCPH: Institutional and Personal Perspectives......Page 171
5 Comparing Law and Legal Cultures?......Page 174
6 Pluri-cultural and Multicultural Contexts of Teaching (and Research)......Page 175
7 `New Sensitivities´-And `Pop Up´ Comparative Law on Demand?......Page 181
References......Page 182
1 Introduction......Page 185
2 From Roman Law to Ius Commune......Page 186
3 From the End of the Holy Roman Empire to the German Civil Code......Page 188
4 From National Law to European Legal Harmonization......Page 193
5 Some Concluding Remarks......Page 195
References......Page 197
1 Introduction......Page 203
2 The Role of Comparative Law in Estonia......Page 204
3 Estonian Legal Education and the Position of Comparative Law in Academia......Page 205
4 Multicultural Legal Classes at the University of Tartu......Page 207
5.1 Paying Attention to Students´ Learning Styles......Page 208
5.2 Taking Advantage of the Plurality of Languages......Page 209
5.3 Using Class-Fellows´ Expertise......Page 210
5.4 Promoting Cross-Cultural Awareness......Page 211
6 Student Engagement and Teachers´ Preparation......Page 214
References......Page 216




نظرات کاربران