دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Barbara F. Okun, Karen Suyemoto سری: ISBN (شابک) : 2011946211, 1133314058 ناشر: Cengage Learning سال نشر: 2013 تعداد صفحات: 290 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 5 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Conceptualization and Intervention Skills for Effective Helping به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب مفهوم سازی و مهارت های مداخله ای برای کمک موثر نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
Contents About the Authors Preface Introduction Ch 1: Exploring Conceptualization Foundational Understandings What is Conceptualization? Introducing the Case of Nancy Conceptualizing Nancy Summary References Ch 2: Exploring Influences of Personal Worldviews Why is Theoretical Orientation Important? Understanding Your Beliefs about Change Influences on Your Ideas about Change Beliefs about Health and Pathology: The Social Context of Psychotherapy Introducing Dimensions of Change Summary References Ch 3: Conceptualizing Clients in Contexts Exploring Contexts Dimensions Related to Contextual Understandings Summary References Ch 4: Conceptualizing Therapeutic Relationships Understanding Your Relational Style Understanding the Role of the Relationship in Contributing to Change Interactions of Relationships and Location of Knowledge Pulling It All Together Summary References Ch 5: Dilemmas in Effective Helping Fit of Therapist and Client Boundary Dilemmas Social Justice and Cultural Sensitivity Consultation and Supervision Summary References Ch 6: Beginning Conceptualization: Gathering and Integrating Information Beginning the Process of Case Conceptualization: Gathering Information Organizing and Integrating Information (Pre-Conceptualization) Connecting Information to Theory: Moving towards Conceptualization Summary References Ch 7: Conceptualization, Treatment Planning, and Diagnosis Integrating Information and Moving towards Conceptualization with Nancy Interactions of Information Gathering with Early Conceptualization and Treatment Planning Conceptualization and Treatment Planning Choosing Strategies for Treatment Goals Diagnosis Formalizing Conceptualizations and Treatment Plans Summary References Ch 8: Iterative Conceptualization and Treatment Planning Continual Conceptualization with Nancy Continual Conceptualization and Integrating New Information Encountering Surprises: The Process of Iterative Conceptualization Iterative Conceptualization from Start to Finish: The Case of Juan Iterative Conceptualization and Modifying Diagnoses Iterative Conceptualization, Consultation, and Adjunct Treatments Ongoing Records and Clinical Notes Interactions with Systems of Care Summary Reference Ch 9: Continuous Evaluation and Termination Continuous Evaluation of Clients and Their Progress in Therapy Choosing to Continue with New Goals or to End Therapy Termination Follow-Up and Returning Clients Final Thoughts References Appendix A: A Brief Review and Application of Established Theories Review of Theoretical Approaches References and Recommended Readings Appendix B: Exploring Your Experiences with Culture, Power, and Privilege Brief Review of Exploring Your Ethnic Culture Brief Review of Exploring Your Power and Privilege References and Resources Appendix C: Nancy's Genogram Index