دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Roland Greene
سری: Princeton Legacy Library
ISBN (شابک) : 0691068402, 9780691068404
ناشر: Princeton University Press
سال نشر: 1991
تعداد صفحات: 305
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 11 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Post-Petrarchism: Origins and Innovations of the Western Lyric Sequence به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب پسا پترارشیزم: خاستگاه ها و نوآوری های توالی غزلیات غربی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
پسا پترارشیسم مطالعه نظری غزل را از طریق یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین مدل های آن ارائه می دهد: دنباله غزل که توسط فرانسیس پترارک در Canzoniere خود در اواخر قرن چهاردهم ایجاد شد. در چارچوبی که در آن اشعار بر اساس برخی اصول سازماندهی یا وحدت بخش تعلیق می شوند، دنباله غزل از فرهنگ انسان گرای اروپایی به عنوان گفتمانی شاعرانه بیرون می آید که تجربه شخصی را نشان می دهد و به عنوان نوعی داستان عمل می کند. در اینجا رولاند گرین پیشنهاد میکند که از زمان پترارک، سکانس غزل در ادبیات اروپا و آمریکا - از غزل شکسپیر گرفته تا سرزمین بایر تا تریلسه - به عنوان مجموعهای که در آن طرحهای رسمی، عام و فرهنگی تلاقی میکنند و به عنوان تجسمی از گفتمان غزل باقی مانده است. گسترده ترین، فراگیرترین و جاه طلبانه ترین آن است. این کتاب که با مقدمهای تئوریک بر این ژانر امکانپذیر است، بنیانگذاری و شرح و بسط سکانس بومی را در شش متن اصلی توسط پترارک، فیلیپ سیدنی، ادوارد تیلور، والت ویتمن، دبلیو بی. ییتس، پابلو نرودا و مارتین آدان بررسی میکند. در سرتاسر گرین نشان میدهد که چگونه پترارکیسم بهعنوان گفتمان غنایی از طریق قرار گرفتن در معرض رویدادهایی مانند اصلاحطلبی و پیوریتانیسم، استقرار دنیای جدید، و مدرنیسمهای مختلف اروپا و آمریکا تکامل یافته است.
Post-Petrarchism offers a theoretical study of lyric poetry through one of its most long-lived and widely practiced models: the lyric sequence, originated by Francis Petrarch in his Canzoniere of the late fourteenth century. A framework in which poems are suspended according to some organizing or unifying principle, the lyric sequence emerges from European humanist culture as a poetic discourse that represents personal experience and operates as a kind of fiction. Here Roland Greene proposes that since Petrarch the lyric sequence has survived in European and American literatures—from Shakespeare's Sonnets to The Waste Land to Trilce—as a complex in which formal, generic, and cultural designs intersect, and as an embodiment of lyric discourse at its most extensive, inclusive, and ambitious. Enabled by a theoretical introduction to the genre at large, the book treats the founding and elaboration of the vernacular sequence in six major texts by Petrarch, Philip Sidney, Edward Taylor, Walt Whitman, W. B. Yeats, Pablo Neruda, and Martin Adan. Throughout Greene shows how Petrarchism has evolved as lyric discourse through its exposure to such events as the Reformation and Puritanism, the settlement of the New World, and the various modernisms of Europe and the Americas.
Contents Acknowledgments A Note on Texts and Procedures Introduction: Post-Petrarchism: Toward a Poetics of Lyric and the Lyric Sequence 1 Founding Fiction: The Temporality of Petrarch’s Canzoniere 2 Constructing Character: Sidney’s Astrophil and Stella as Nominative Fiction 3 Two Ritual Sequences: Taylor’s Preparatory Meditations and Whitman’s Leaves of Grass 4 Nominative to Artifactual: Interval and Innovation in Two Sequences by Yeats 5 Measuring Space, Becoming Space: The Spatiality of Neruda’s Alturas de Macchu Picchu and Adan’s La Mano Desasida Notes Index