ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب The Epistemic Innocence of Irrational Beliefs

دانلود کتاب معصومیت معرفتی باورهای غیرمنطقی

The Epistemic Innocence of Irrational Beliefs

مشخصات کتاب

The Epistemic Innocence of Irrational Beliefs

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 9780192609441, 0192609440 
ناشر: Oxford University Press 
سال نشر: 2020 
تعداد صفحات: 177 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 940 کیلوبایت 

قیمت کتاب (تومان) : 40,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 5


در صورت تبدیل فایل کتاب The Epistemic Innocence of Irrational Beliefs به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب معصومیت معرفتی باورهای غیرمنطقی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب معصومیت معرفتی باورهای غیرمنطقی

در یک دنیای ایده آل، باورهای ما هنجارهای حقیقت و عقلانیت را برآورده می کند و همچنین به کسب، حفظ و استفاده از سایر اطلاعات مرتبط کمک می کند. در واقع، ما ظرفیت های شناختی محدودی داریم و هر روز در معرض سوگیری های انگیزشی هستیم. همچنین ممکن است در طول زندگی خود دچار اختلالاتی در ادراک، حافظه، یادگیری و استدلال شویم. چنین محدودیت‌ها و آسیب‌هایی باعث ایجاد باورهای تحریف شده حافظه، توضیحات پیچیده و باورهایی می‌شوند که به صورت هذیانی، هذیانی با انگیزه، یا سوگیری خوش‌بینانه بیان می‌شوند. در این کتاب، لیزا بورتولوتی استدلال می‌کند که برخی از باورهای غیرمنطقی از نظر معرفتی بی‌گناه هستند، جایی که در برخی زمینه‌ها، پذیرش، حفظ یا گزارش این باورها مزایای معرفتی قابل‌توجهی را به همراه دارد که در غیر این صورت به راحتی نمی‌توان به آن دست یافت. معصومیت معرفتی به این معنا نیست که منافع معرفتی باور غیرمنطقی بر هزینه های معرفتی آن بیشتر باشد، اما رابطه بین تأثیرات معرفتی و روانی باورهای غیرمنطقی را بر عاملیت روشن می کند. گمراه کننده است که فرض کنیم عقلانیت معرفتی و سازگاری روانشناختی همیشه دست به دست هم می دهند، اما همچنین مبادله مستقیمی بین آنها وجود دارد. در عوض، غیرمنطقی معرفتی می تواند منجر به سازگاری روانی شود که به نوبه خود می تواند از دستیابی به اهداف معرفتی حمایت کند. شناخت شرایطی که در آن باورهای غیرمنطقی عملکرد معرفتی را بهبود می بخشد یا بازیابی می کند، به تعاملات متقابل ما اطلاع می دهد و ما را قادر می سازد تا اقداماتی را برای کاهش غیرمنطقی بودن آنها بدون تضعیف شرایط موفقیت معرفتی انجام دهیم.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

In an ideal world, our beliefs would satisfy norms of truth and rationality, as well as foster the acquisition, retention, and use of other relevant information. In reality, we have limited cognitive capacities and are subject to motivational biases on an everyday basis. We may also experience impairments in perception, memory, learning, and reasoning in the course of our lives. Such limitations and impairments give rise to distorted memory beliefs, confabulated explanations, and beliefs that are elaborated delusional, motivated delusional, or optimistically biased. In this book, Lisa Bortolotti argues that some irrational beliefs qualify as epistemically innocent, where, in some contexts, the adoption, maintenance, or reporting of the beliefs delivers significant epistemic benefits that could not be easily attained otherwise. Epistemic innocence does not imply that the epistemic benefits of the irrational belief outweigh its epistemic costs, yet it clarifies the relationship between the epistemic and psychological effects of irrational beliefs on agency. It is misleading to assume that epistemic rationality and psychological adaptiveness always go hand-in-hand, but also that there is a straight-forward trade-off between them. Rather, epistemic irrationality can lead to psychological adaptiveness, which in turn can support the attainment of epistemic goals. Recognising the circumstances in which irrational beliefs enhance or restore epistemic performance informs our mutual interactions and enables us to take measures to reduce their irrationality without undermining the conditions for epistemic success.





نظرات کاربران