دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Angelo Crespi
سری: Saggistica d'arte
ISBN (شابک) : 8860101298, 9788860101297
ناشر: Johan & Levi
سال نشر: 2014
تعداد صفحات: 0
زبان: Italian
فرمت فایل : EPUB (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 171 کیلوبایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Ars attack. Il bluff del contemporaneo به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب حمله ارس بلوف معاصر نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
جورابهای کثیف، توپهای بادی، کوسههایی در فرمالدئید، الاغهای تاکسیدرمی شده، و سپس سنگهایی که روی زمین پرتاب میشوند، بسیاری از پورنوگرافیها و بسیاری از کپروفیلیا. به نظر می رسد هتک حرمت، مزخرفات، سرگرمی های بیهوده مقوله های جدید هنر معاصر هستند که در آن فقط بازار ارزش یک اثر را مشخص می کند و هر گونه قضاوت زیبایی شناسانه ممنوع است. امروز دیگر هیچ چیز معنا ندارد، اگر علامت تجاری هنرمندی نباشد که فراتر از نتیجه، هنری مانند درخت سیب سیب میسازد، با اطاعت از فعل کور تولید و سود، در حالی که موزههای معاصر، اسکلتهای بیرونی خالی و بدون محتوا، قیمتهای اینها را تأیید میکنند. اوراق قرضه ناخواسته جدید\r\n\r\nاگر این هنر جدید آرزوی مقایسه با هنر سنت، مقابله با بزرگان گذشته را نداشته باشد، اشکالی ندارد. برای آن ما باید یک نام جدید پیدا کنیم، یک دسته بندی جدید برای یک طبقه بندی جدید که در آن همه آن چیزهای زشت، بی معنی و اغلب بد شکلی که با این حال خود را به عنوان هنر تعریف می کنند، در بر گیرد. برای دومی، آنجلو کرسپی اصطلاح sgunz را ابداع کرد و تیغ ناظر ناامید و شایسته را در گندیدگی سیستم فعلی فرو برد: منتقدان، متصدیان، گالریداران، هنرمندان مشهور پیر و جوان، همه در عین حال قربانیان و حامیان مکانیزمی که جز تداوم خود کاری انجام نمی دهد. در پی یک مکتب فکری یکپارچه از رابرت هیوز تا ژان کلر، جزوه ای که به عنوان کتابچه راهنمای بقا در جنگلی که به طور فزاینده ای در هم پیچیده است، قایق نجاتی برای هر کسی که احساس می کند قطب نما خود را گم کرده است، برای کسانی که برخلاف جزر و مد حرکت می کنند. و همچنان به هنر اعتقاد دارد.
Calzini sporchi, palloni gonfiabili, squali in formaldeide, asini tassidermizzati, e poi sassi gettati per terra, tanta pornografia e molta coprofilia. Dissacrazione, nonsense, divertimento inutile sembrano le nuove categorie dell’arte contemporanea, in cui solo il mercato definisce il valore di un’opera, e ogni giudizio estetico è bandito. Oggi niente ha più senso se non il marchio di fabbrica dell’artista che genera, al di là del risultato, arte come il melo fa le mele, obbedendo al cieco verbo della produzione e del guadagno, mentre i musei del contemporaneo, vuoti esoscheletri senza contenuti, certificano i prezzi di questi nuovi “titoli spazzatura”. Nessun problema se questa nuova arte non aspirasse al paragone con l’arte della Tradizione, a confrontarsi con i grandi del passato. Per essa bisognerebbe trovare un nuovo nome, una nuova categoria per una nuova tassonomia in cui comprendere tutte quelle cose brutte, insensate, spesso mal formate, che però si autodefiniscono arte. Per quest’ultime, Angelo Crespi s’inventa il termine sgunz, affondando la lama dell’osservatore disincantato e competente nel marcio dell’attuale sistema: critici, curators, galleristi, giovani e vecchi artisti di fama, tutti al tempo stesso vittime e fautori di un meccanismo che non fa altro che perpetuare se stesso. Sulla scia di una consolidata scuola di pensiero che va da Robert Hughes a Jean Clair, un pamphlet che si pone come un manuale di sopravvivenza in una giungla sempre più intricata, una scialuppa di salvataggio per chiunque senta di aver perso la bussola, per chi naviga controcorrente e crede ancora nell'arte.