ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب General and Specific Mental Abilities

دانلود کتاب توانایی های ذهنی عمومی و اختصاصی

General and Specific Mental Abilities

مشخصات کتاب

General and Specific Mental Abilities

ویرایش: [1 ed.] 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 1527533107, 9781527533103 
ناشر: Cambridge Scholars Publishing 
سال نشر: 2019 
تعداد صفحات: 475
[486] 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 12 Mb 

قیمت کتاب (تومان) : 32,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 7


در صورت تبدیل فایل کتاب General and Specific Mental Abilities به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب توانایی های ذهنی عمومی و اختصاصی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب توانایی های ذهنی عمومی و اختصاصی

تاریخچه آزمایش توانایی‌های ذهنی شاهد تسلط دو رویکرد متضاد، روان‌سنجی و عصب‌روان‌شناسی بوده است. این دو سنت نظریه ها و روش شناسی های متفاوتی دارند، اما در آزمون هایی که به کار می برند، به طور قابل توجهی همپوشانی دارند. از نظر تاریخی، روان‌سنجی بر تقدم یک عامل کلی تأکید می‌کند، در حالی که عصب‌روان‌شناسی بر توانایی‌های خاصی که قابل تفکیک هستند تأکید می‌کند. این موضوع در مورد ماهیت توانایی های ذهنی انسان برای بسیاری از دغدغه های عملی مهم است. پاسخگویی به سوالاتی مانند جنسیت، قومیت و تفاوت‌های مربوط به سن در توانایی‌های ذهنی، اگر ناشی از یک ویژگی غالب باشد، نسبتاً آسان است. احتمالاً چنین ویژگی را می توان با هر مجموعه ای از آزمون های شناختی پیچیده اندازه گیری کرد. اگر توانایی‌های ذهنی خاصی وجود داشته باشد، اندازه‌گیری این توانایی‌ها بسیار سخت‌تر خواهد بود و حل مسائل اجتماعی مرتبط دشوارتر خواهد بود. اهمیت نسبی توانایی های عمومی و اختصاصی نیز پیامدهایی برای شیوه های آموزشی دارد. این کتاب شامل نظرات گوناگون متخصصان از چندین رشته از جمله روان سنجی، عصب روانشناسی، زبان گفتار و شنوایی و روانشناسی کاربردی است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

The history of testing mental abilities has seen the dominance of two contrasting approaches, psychometrics and neuropsychology. These two traditions have different theories and methodologies, but overlap considerably in the tests they use. Historically, psychometrics has emphasized the primacy of a general factor, while neuropsychology has emphasized specific abilities that are dissociable. This issue about the nature of human mental abilities is important for many practical concerns. Questions such as gender, ethnic, and age-related differences in mental abilities are relatively easy to address if they are due to a single dominant trait. Presumably such a trait can be measured with any collection of complex cognitive tests. If there are many specific mental abilities, these would be much harder to measure and associated social issues would be more difficult to resolve. The relative importance of general and specific abilities also has implications for educational practices. This book includes the diverse opinions of experts from several fields including psychometrics, neuropsychology, speech language and hearing, and applied psychology.





نظرات کاربران