ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Hands-On Reinforcement Learning for Games: Implementing self-learning agents in games using artificial intelligence techniques

دانلود کتاب آموزش تقویت دستی برای بازی ها: اجرای عوامل خودآموزی در بازی ها با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی

Hands-On Reinforcement Learning for Games: Implementing self-learning agents in games using artificial intelligence techniques

مشخصات کتاب

Hands-On Reinforcement Learning for Games: Implementing self-learning agents in games using artificial intelligence techniques

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 9781839216770, 1839216778 
ناشر: Packt Publishing Ltd 
سال نشر: 2020 
تعداد صفحات: 420 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 18 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 39,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 13


در صورت تبدیل فایل کتاب Hands-On Reinforcement Learning for Games: Implementing self-learning agents in games using artificial intelligence techniques به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب آموزش تقویت دستی برای بازی ها: اجرای عوامل خودآموزی در بازی ها با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب آموزش تقویت دستی برای بازی ها: اجرای عوامل خودآموزی در بازی ها با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی

کاوش تکنیک‌های یادگیری تقویتی (RL) برای ساخت بازی‌های پیشرفته با استفاده از کتابخانه‌های پایتون مانند PyTorch، OpenAI Gym، و TensorFlow ویژگی‌های کلیدی با تقویت‌کننده‌های مختلف و الگوریتم‌های DRL برای توسعه بازی آشنا شوید نحوه پیاده‌سازی اجزایی مانند عوامل مصنوعی تولید نقشه و سطح، و تولید صدا در مورد تحقیقات پیشرفته RL اطلاعاتی به دست آورید و درک کنید که چگونه شبیه به تحقیقات عمومی مصنوعی است. ادغام هوش مصنوعی در پروژه های خود این کتاب راهنمای شما برای یادگیری این است که چگونه تکنیک ها و الگوریتم های مختلف یادگیری تقویتی نقش مهمی در توسعه بازی با پایتون ایفا می کنند. با شروع با اصول، این کتاب به شما کمک می کند پایه ای قوی در یادگیری تقویتی برای توسعه بازی بسازید. هر فصل به شما در اجرای تکنیک‌های مختلف یادگیری تقویتی، مانند فرآیندهای تصمیم مارکوف (MDPs)، یادگیری Q، روش‌های منتقد بازیگر، SARSA و الگوریتم‌های گرادیان خط‌مشی قطعی، برای ساخت عوامل خودآموز منطقی کمک می‌کند. یادگیری این تکنیک ها مهارت های توسعه بازی شما را افزایش می دهد و ویژگی های مختلفی را برای بهبود بهره وری عامل بازی شما اضافه می کند. همانطور که پیشرفت می کنید، متوجه خواهید شد که چگونه می توان از تکنیک های یادگیری تقویتی عمیق (DRL) برای ابداع استراتژی هایی برای کمک به عوامل یادگیری از اقدامات خود و ساخت بازی های جذاب استفاده کرد. در پایان این کتاب، شما آماده خواهید بود که از تکنیک های یادگیری تقویتی برای ساخت انواع پروژه ها و کمک به برنامه های کاربردی منبع باز استفاده کنید. آنچه یاد خواهید گرفت درک نحوه ادغام یادگیری عمیق در یک عامل RL الگوریتم های پایه تا پیشرفته که معمولاً در توسعه بازی استفاده می شود را کاوش کنید عواملی بسازید که می توانند مشکلات را در همه انواع محیط ها یاد بگیرند و حل کنند آموزش یک عامل Deep Q-Network (DQN) برای حل کردن مشکل تعادل CartPole با درک مکانیسم هوش مصنوعی پیچیده عوامل هوش مصنوعی بازی را توسعه دهید همه مفاهیم آموخته شده را در پروژه های جدید یا عوامل بازی ادغام کنید اگر یک توسعه دهنده بازی هستید که به دنبال پیاده سازی تکنیک های هوش مصنوعی برای ساخت بازی های نسل بعدی هستید. scratch، این کتاب برای شماست. تمرین‌کنندگان یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، و محققان RL که می‌خواهند نحوه استفاده از عوامل خودآموز در حوزه بازی را بدانند نیز این کتاب را مفید خواهند یافت. دانش توسعه بازی و تجربه برنامه نویسی پایتون الزامی است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Explore reinforcement learning (RL) techniques to build cutting-edge games using Python libraries such as PyTorch, OpenAI Gym, and TensorFlow Key Features Get to grips with the different reinforcement and DRL algorithms for game development Learn how to implement components such as artificial agents, map and level generation, and audio generation Gain insights into cutting-edge RL research and understand how it is similar to artificial general research Book Description With the increased presence of AI in the gaming industry, developers are challenged to create highly responsive and adaptive games by integrating artificial intelligence into their projects. This book is your guide to learning how various reinforcement learning techniques and algorithms play an important role in game development with Python. Starting with the basics, this book will help you build a strong foundation in reinforcement learning for game development. Each chapter will assist you in implementing different reinforcement learning techniques, such as Markov decision processes (MDPs), Q-learning, actor-critic methods, SARSA, and deterministic policy gradient algorithms, to build logical self-learning agents. Learning these techniques will enhance your game development skills and add a variety of features to improve your game agent’s productivity. As you advance, you’ll understand how deep reinforcement learning (DRL) techniques can be used to devise strategies to help agents learn from their actions and build engaging games. By the end of this book, you’ll be ready to apply reinforcement learning techniques to build a variety of projects and contribute to open source applications. What you will learn Understand how deep learning can be integrated into an RL agent Explore basic to advanced algorithms commonly used in game development Build agents that can learn and solve problems in all types of environments Train a Deep Q-Network (DQN) agent to solve the CartPole balancing problem Develop game AI agents by understanding the mechanism behind complex AI Integrate all the concepts learned into new projects or gaming agents Who this book is for If you’re a game developer looking to implement AI techniques to build next-generation games from scratch, this book is for you. Machine learning and deep learning practitioners, and RL researchers who want to understand how to use self-learning agents in the game domain will also find this book useful. Knowledge of game development and Python programming experience are required.



فهرست مطالب

Cover
Title Page
Copyright and Credits
Dedication
About Packt
Contributors
Table of Contents
Preface
Section 1: Exploring the Environment
Chapter 1: Understanding Rewards-Based Learning
	Technical requirements
	Understanding rewards-based learning
		The elements of RL
		The history of RL
		Why RL in games?
	Introducing the Markov decision process
		The Markov property and MDP
		Building an MDP
	Using value learning with multi-armed bandits
		Coding a value learner
		Implementing a greedy policy
		Exploration versus exploitation
	Exploring Q-learning with contextual bandits
		Implementing a Q-learning agent
		Removing discounted rewards
	Summary
	Questions
Chapter 2: Dynamic Programming and the Bellman Equation
	Introducing DP
		Regular programming versus DP
		Enter DP and memoization
	Understanding the Bellman equation
		Unraveling the finite MDP
		The Bellman optimality equation
	Building policy iteration 
		Installing OpenAI Gym
		Testing Gym
		Policy evaluation
		Policy improvement
	Building value iteration
	Playing with policy versus value iteration
	Exercises
	Summary
Chapter 3: Monte Carlo Methods
	Understanding model-based and model-free learning
	Introducing the Monte Carlo method
		Solving for 
		Implementing Monte Carlo
		Plotting the guesses
	Adding RL
		Monte Carlo control
	Playing the FrozenLake game
	Using prediction and control
		Incremental means
	Exercises
	Summary
Chapter 4: Temporal Difference Learning
	Understanding the TCA problem
	Introducing TDL
		Bootstrapping and backup diagrams
		Applying TD prediction
		TD(0) or one-step TD
		Tuning hyperparameters
	Applying TDL to Q-learning
	Exploring TD(0) in Q-learning
		Exploration versus exploitation revisited
		Teaching an agent to drive a taxi
	Running off- versus on-policy
	Exercises
	Summary
Chapter 5: Exploring SARSA
	Exploring SARSA on-policy learning
	Using continuous spaces with SARSA
		Discretizing continuous state spaces
		Expected SARSA
	Extending continuous spaces 
	Working with TD (λ) and eligibility traces
		Backward views and eligibility traces
	Understanding SARSA (λ)
		SARSA lambda and the Lunar Lander
	Exercises
	Summary
Section 2: Exploiting the Knowledge
Chapter 6: Going Deep with DQN
	DL for RL
		DL frameworks for DRL
	Using PyTorch for DL
		Computational graphs with tensors
		Training a neural network – computational graph
	Building neural networks with Torch
	Understanding DQN in PyTorch
		Refreshing the environment
		Partially observable Markov decision process
		Constructing DQN
		The replay buffer
		The DQN class
		Calculating loss and training
	Exercising DQN
		Revisiting the LunarLander and beyond
	Exercises
	Summary
Chapter 7: Going Deeper with DDQN
	Understanding visual state
		Encoding visual state
	Introducing CNNs
	Working with a DQN on Atari
		Adding CNN layers
	Introducing DDQN
		Double DQN or the fixed Q targets
		Dueling DQN or the real DDQN
	Extending replay with prioritized experience replay
	Exercises
	Summary
Chapter 8: Policy Gradient Methods
	Understanding policy gradient methods
		Policy gradient ascent
	Introducing REINFORCE
	Using advantage actor-critic
		Actor-critic
		Training advantage AC
	Building a deep deterministic policy gradient
		Training DDPG
	Exploring trust region policy optimization
		Conjugate gradients
		Trust region methods
		The TRPO step
	Exercises
	Summary
Chapter 9: Optimizing for Continuous Control
	Understanding continuous control with Mujoco
	Introducing proximal policy optimization
		The hows of policy optimization
		PPO and clipped objectives
	Using PPO with recurrent networks
	Deciding on synchronous and asynchronous actors
		Using A2C
		Using A3C
	Building actor-critic with experience replay
	Exercises
	Summary
Chapter 10: All about Rainbow DQN
	Rainbow – combining improvements in deep reinforcement learning
	Using TensorBoard
	Introducing distributional RL
		Back to TensorBoard
	Understanding noisy networks
		Noisy networks for exploration and importance sampling
	Unveiling Rainbow DQN
		When does training fail?
	Exercises
	Summary
Chapter 11: Exploiting ML-Agents
	Installing ML-Agents
	Building a Unity environment
		Building for Gym wrappers
	Training a Unity environment with Rainbow
	Creating a new environment
		Coding an agent/environment
	Advancing RL with ML-Agents
		Curriculum learning
		Behavioral cloning
		Curiosity learning
		Training generalized reinforcement learning agents
	Exercises
	Summary
Chapter 12: DRL Frameworks
	Choosing a framework
	Introducing Google Dopamine
	Playing with Keras-RL
	Exploring RL Lib
	Using TF-Agents
	Exercises
	Summary
Section 3: Reward Yourself
Chapter 13: 3D Worlds
	Reasoning on 3D worlds
	Training a visual agent
	Generalizing 3D vision
		ResNet for visual observation encoding
	Challenging the Unity Obstacle Tower Challenge
		Pre-training the agent
		Prierarchy – implicit hierarchies
	Exploring Habitat – embodied agents by FAIR
		Installing Habitat
		Training in Habitat
	Exercises
	Summary
Chapter 14: From DRL to AGI
	Learning meta learning
		Learning 2 learn
		Model-agnostic meta learning
		Training a meta learner
	Introducing meta reinforcement learning
		MAML-RL
	Using hindsight experience replay
	Imagination and reasoning in RL
		Generating imagination
	Understanding imagination-augmented agents
	Exercises
	Summary
Other Books You May Enjoy
Index




نظرات کاربران