دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Sgarbi. Vittorio
سری:
ISBN (شابک) : 9788858768945, 8858768949
ناشر: Bompiani
سال نشر: 2014
تعداد صفحات: 0
زبان: Italian
فرمت فایل : EPUB (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 26 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب سالهای شگفتی: از پیرو دلا فرانچسکا تا پونتورمو: گنج ایتالیا II: هنر--ایتالیا--بخش. 15.-16، هنر -- ایتالیا -- Sec. 15.-16
در صورت تبدیل فایل کتاب Gli anni delle meraviglie: da Piero della Francesca a Pontormo: il tesoro d'Italia II به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب سالهای شگفتی: از پیرو دلا فرانچسکا تا پونتورمو: گنج ایتالیا II نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
احتمالاً هیچ لحظهای در تاریخ بشر و در بیان آن از طریق هنر وجود ندارد، لحظهای در اختراع بالاتر و پرشورتر از لحظهای که از اواسط قرن پانزدهم تا اواسط قرن شانزدهم میگذرد، از پیرو دلا فرانچسکا تا پونتورمو. در فلورانس، و نه تنها در فلورانس، بلکه در ونیز، در فرارا، در راهپیماییها، در سیسیل، در ساردینیا، در فریولی، در لمباردی، هنرمندان با تعریفی مناسب به آنچه «رنسانس» نامیده میشود جان میدهند. حتی قبل از آن سالها، هنر عالی بود، اما پیرو دلا فرانچسکا آن را با هوشی غنی کرد که نقاشی را به اندیشه تبدیل کرد، به قضیه، بسیار فراتر از نیازهای عبادی. در مقابل تاژکهای اوربینو، شمایلنگاری مذهبی دیگر کافی نیست، و همینطور در مقابل بشارت آنتونلو دا مسینا، طوفان جورجیونه، عشق مقدس و بیحرمتی تیتیان، رسوب مسیح توسط پونتورمو. سال به سال، شاهکارهای شگفت انگیز بیشتری ظاهر می شوند. بین 1470 و 1475 خلاقیت نقاشان و مجسمه سازان به اوج های دست نیافتنی رسید. اما از پنج سال تا پنج سال تا اواسط قرن شانزدهم چنین خواهد بود. اینها سالهای مانتگنا، کوزمه تورا، بوتیچلی، لئوناردو، رافائل، میکل آنژ، و همچنین جووانی بلینی، لورنزو لوتو، تیتیان، کورژیو، پارمیجیانینو هستند. این سالهای شگفتانگیز است که هنرمند در یک غلبه مداوم، خود را به چالش میکشد. رنسانس در منریسم ریشه میگیرد، و آنچه در پیرو منظم و منطقی بود در پونتورمو پرآشوب میشود. قدرت بیانی پایان ناپذیری بر جهان مسلط است و با رهایی از هر نوع تخیل، آن را غنی می سازد.
Non c’è, probabilmente, nella storia umana e nella sua espressione attraverso l’arte, momento più alto e fervido d’invenzioni di quello che va dalla metà del Quattrocento alla metà del Cinquecento, da Piero della Francesca a Pontormo. A Firenze, e non solo a Firenze, ma a Venezia, a Ferrara, nelle Marche, in Sicilia, in Sardegna, in Friuli, in Lombardia, gli artisti danno vita a quello che è stato chiamato, con conferente definizione, “Rinascimento”. Anche prima di quegli anni l’arte era stata sublime, ma Piero della Francesca la arricchisce di una intelligenza che trasforma la pittura in pensiero, in teorema, ben oltre le esigenze devozionali. Davanti alla Flagellazione di Urbino non è più sufficiente l’iconografia religiosa, e così davanti alla Annunciata di Antonello da Messina, alla Tempesta di Giorgione, all’Amor sacro e Amor profano di Tiziano, alla Deposizione di Cristo di Pontormo. Di anno in anno appaiono capolavori sempre più sorprendenti. Tra 1470 e 1475 la creatività dei pittori e degli scultori raggiunge vette inattingibili; ma sarà così, di quinquennio in quinquennio, fino alla metà del Cinquecento. Sono gli anni di Mantegna, Cosmè Tura, Botticelli, Leonardo, di Raffaello, di Michelangelo, ma anche di Giovanni Bellini, di Lorenzo Lotto, di Tiziano, di Correggio, di Parmigianino. Sono gli anni delle meraviglie, in cui l’artista si sfida, in un continuo superarsi. Il Rinascimento si radicalizza nel Manierismo, e ciò che era ordinato e razionale in Piero, diventa tumultuoso in Pontormo. Una inesauribile potenza espressiva domina il mondo e lo arricchisce liberando ogni genere di fantasia.