دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Siddons. Louise
سری:
ISBN (شابک) : 9780806160337
ناشر:
سال نشر:
تعداد صفحات: 329
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 203 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Centering Modernism: J. Jay McVicker and Postwar American Art به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب مرکز مدرنیسم: جی مکویکر و هنر آمریکایی پس از جنگ نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
در طول قرن بیستم، هنرمندان سراسر ایالات متحده در جنبش مدرنیسم شرکت کردند. اما همانطور که مدرنیسم آمریکایی در دهه های 1950 و 1960 تکامل یافت، دنیای هنر نیز تغییر کرد و دید خود را نسبت به شهرهای بزرگ ساحلی مانند نیویورک و لس آنجلس محدود کرد. از آنجایی که این شهرها به طور فزاینده ای ادعای آوانگارد را برای خود داشتند، هنرمندان ایالت های «پرو هوایی» از کانون هنرمندان تجربی ناپدید شدند. از جمله این چهره های فراموش شده، مدرنیست اوکلاهاما، جی مک ویکر (1911-2004) است. لوئیز سیدونز در مرکز مدرنیسم، شکاف عجیبی را در تاریخ هنر آمریکا با کاوش - و در واقع نجات - حرفه مکویکر و مشارکتهایش در مدرنیسم بینالمللی پر میکند. مک ویکر که یک نقاش، چاپگر و مجسمه ساز بود، به عنوان رئیس دپارتمان هنر در دانشگاه ایالتی اوکلاهاما خدمت کرد. با پیشرفت حرفهایاش، سبکهای مختلف را آزمایش کرد و شبکه حرفهای خود را گسترش داد و آثار خود را در گالریها و موزههای بزرگ ملی و بینالمللی به نمایش گذاشت. با جمع آوری شواهد از منابع اولیه - از جمله منابع آرشیوی تازه کشف شده و مصاحبه با دوستان، خانواده و همکاران هنرمند - سیدونز پیشرفت مک ویکر را از ریشه های منطقه گرایی اولیه اش از طریق انتزاع بیومورفیک، انتزاع هندسی لبه سخت، و در نهایت به سبکی ردیابی می کند. منعکس کننده تغییر مرزهای پست مدرنیسم است. علیرغم دستاوردهایش، مک ویکر - همراه با دیگر هنرمندان غرب میانه - در طول دوره پس از جنگ به دلیل آنچه سیدونز آن را ساحلی شدن هنر آمریکایی می نامد، از دید منتقدان، هنرمندان و متصدیان سواحل شرقی و غربی یک نخبگان تشکیل دادند و گروهی به هم پیوسته که دسترسی و حمایت نهادی انحصاری را به دست آورد. به گفته سیدونز، تعصب علیه هنرمندان خارج از آن حلقه تا به امروز ادامه دارد، حتی در میان دانشمندان تجدیدنظر طلب. مرکز مدرنیسم با نزدیک به صد بازتولید تمام رنگی از آثار مک ویکر، طیف خارقالعاده هنر او را به نمایش میگذارد. این جلد به عنوان اولین بررسی جامع از حرفه و آثار مک ویک، داستان مدرنیسم آمریکایی با همه تنوع آن است.
During the twentieth century, artists across the United States participated in the modernist movement. But as American modernism evolved during the 1950s and 1960s, the art world likewise changed, narrowing its vision toward large coastal cities such as New York and Los Angeles. As these cities increasingly claimed the avant-garde for themselves, artists from the "flyover" states all but disappeared from the canon of experimental artists. Among these forgotten figures is Oklahoma modernist J. Jay McVicker (1911-2004). In Centering Modernism, Louise Siddons fills a curious gap in the history of American art by exploring--and indeed salvaging--McVicker's career and contributions to international modernism. A painter, printmaker, and sculptor, McVicker served as chair of the Department of Art at Oklahoma State University. As his career progressed, he experimented with different styles and expanded his professional network, exhibiting his work in major national and international galleries and museums. Marshaling evidence from primary sources--including newly discovered archival sources and interviews with the artist's friends, family, and colleagues--Siddons traces McVicker's development from his early regionalist roots through biomorphic abstraction, hard-edge geometric abstraction, and finally to a style that reflects the shifting boundaries of postmodernism. Despite his achievements, McVicker--along with other midwestern artists--dropped out of view during the postwar period due to what Siddons terms the coastalization of American art, as critics, artists, and curators from the East and West Coasts formed an elite and tightly knit group that garnered exclusive institutional access and support. According to Siddons, the bias against artists outside that circle continues to this day, even among revisionist scholars. Featuring nearly one hundred full-color reproductions of McVicker's works, Centering Modernism showcases the extraordinary range of his artistry. As the first comprehensive survey of McVicker's career and oeuvre, this volume is also the story of American modernism in all its diversity.