در صورت تبدیل فایل کتاب Producing Bollywood: Inside the Contemporary Hindi Film Industry به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تولید بالیوود: درون صنعت فیلم هندی معاصر نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
تولید بالیوود نگاهی بی سابقه به دنیای اجتماعی و حرفه
ای صنعت فیلم هندی مستقر در بمبئی ارائه می دهد و توضیح می دهد
که چگونه به "بالیوود"، پدیده جهانی فیلم و نماد قدرتمند هند
تبدیل شد. به عنوان یک نیروگاه اقتصادی رو به رشد در این قوم
نگاری غنی و سرگرم کننده، تجاسوینی گانتی تغییرات تولید فیلم
هندی از دهه 1990 تا 2010 را بررسی می کند و آنها را در تلاش
فیلمسازان هندی برای به دست آوردن سرمایه نمادین، احترام
اجتماعی، و تمایز حرفه ای و مدیریت عدم قطعیت های تجاری
فیلمسازی قرار می دهد. این تلاشها با بازسازی نئولیبرالی دولت
و اقتصاد هند از سال 1991 امکانپذیر شد. این تجدید ساختار
بهطور چشمگیری چشمانداز رسانهای کشور را تغییر داد، که به
سرعت گسترش یافت و شامل تلویزیونهای ماهوارهای و تئاترهای
چندگانه شد. گانتی معتقد است که تبدیل صنعت فیلم هندی به
بالیوود بدون ظهور ایدهآلهای اقتصادی نئولیبرالی در هند
امکانپذیر نبود. گانتی با تشریح دگرگونیهای شگرف در فرهنگ
تولید صنعت فیلم هندی، شیوههای روزانه و ایدئولوژیهای
فیلمسازی طی یک دهه تغییرات اجتماعی و اقتصادی عظیم در هند،
بینشهای ارزشمند جدیدی را در مورد تأثیرات نئولیبرالیسم بر
تولید فرهنگی در یک محیط پسااستعماری ارائه میکند. div>
Producing Bollywood offers an unprecedented look
inside the social and professional worlds of the Mumbai-based
Hindi film industry and explains how it became "Bollywood,"
the global film phenomenon and potent symbol of India as a
rising economic powerhouse. In this rich and entertaining
ethnography Tejaswini Ganti examines the changes in Hindi
film production from the 1990s until 2010, locating them in
Hindi filmmakers' efforts to accrue symbolic capital, social
respectability, and professional distinction, and to manage
the commercial uncertainties of filmmaking. These efforts
have been enabled by the neoliberal restructuring of the
Indian state and economy since 1991. This restructuring has
dramatically altered the country's media landscape, which
quickly expanded to include satellite television and
multiplex theaters. Ganti contends that the Hindi film
industry's metamorphosis into Bollywood would not have been
possible without the rise of neoliberal economic ideals in
India. By describing dramatic transformations in the Hindi
film industry's production culture, daily practices, and
filmmaking ideologies during a decade of tremendous social
and economic change in India, Ganti offers valuable new
insights into the effects of neoliberalism on cultural
production in a postcolonial setting.
frontcover
contents
acknowledgments
introduction
part 1: the social status of films and filmmakers
1. from vice to virtue
2. from slumdogs to millionaires
3. casting respectability
part 2. the practices and processes of film production
4. a day in the life of a hindi film set
5. the structure, organization, and social relations of the hindi film industry
6. sentiments of disdain and practices of distinction
7. risky business
part 3. discourses and practices of audience-making
8. pleasing both aunties and servants
9. the fear of large numbers
Epilogue: My Name Is Bollywood
notes
bibliography
index
backcover