ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب A Handbook of Visual Methods in Psychology: Using and Interpreting Images in Qualitative Research

دانلود کتاب کتابچه راهنمای روش های بصری در روانشناسی: استفاده و تفسیر تصاویر در تحقیقات کیفی

A Handbook of Visual Methods in Psychology: Using and Interpreting Images in Qualitative Research

مشخصات کتاب

A Handbook of Visual Methods in Psychology: Using and Interpreting Images in Qualitative Research

دسته بندی: روانشناسی
ویرایش: Second 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 9781138491793, 9781351032063 
ناشر: Routledge 
سال نشر: 2020 
تعداد صفحات: 639 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 19 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 33,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 8


در صورت تبدیل فایل کتاب A Handbook of Visual Methods in Psychology: Using and Interpreting Images in Qualitative Research به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب کتابچه راهنمای روش های بصری در روانشناسی: استفاده و تفسیر تصاویر در تحقیقات کیفی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب کتابچه راهنمای روش های بصری در روانشناسی: استفاده و تفسیر تصاویر در تحقیقات کیفی

این جلد جامع مجموعه ای از مسائل نظری، روش شناختی، اخلاقی و تحلیلی را بررسی می کند که روش های انجام تحقیقات کیفی بصری در روانشناسی را شکل می دهد. این کتاب با استفاده از داده‌های بصری مانند ساخت فیلم، تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی، عکاسی و مدل‌سازی، از روش‌های کیفی بصری برای گسترش درک ما از تجربه و ذهنیت استفاده می‌کند. در سال های اخیر، تحقیقات بصری تاکید فزاینده ای بر اهمیت فرهنگ در روش های کیفی مبتنی بر تجربه داشته است. این کتاب با مشارکت‌کنندگانی از زمینه‌های تحقیقاتی متنوع از جمله روان‌شناسی روایت، نظریه سازه شخصی و روان‌کاوی، پتانسیل روش‌های بصری در روان‌شناسی را بررسی می‌کند. در هر فصل از کتاب، مشارکت‌کنندگان به بررسی و بررسی این موضوع می‌پردازند که چگونه یک رویکرد بصری به نظریه‌های اجتماعی و روان‌شناختی موجود در خط تحقیق خود کمک کرده است. این کتاب بینش‌های به‌روزی را در مورد ترکیب روش‌ها برای ایجاد روش‌های چندوجهی جدید ارائه می‌کند و با در نظر گرفتن پرسش‌های روان‌شناسی خاص، آن‌ها را تحلیل می‌کند. موضوعاتی مانند تمایلات جنسی، هویت، فرآیندهای گروهی، رشد کودک، روانشناسی قانونی، نژاد و جنسیت را پوشش می دهد و همراهی ایده آل برای کسانی است که در رشته هایی مانند روانشناسی، جامعه شناسی و مطالعات جنسیتی مطالعه یا تحقیق می کنند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This comprehensive volume explores the set of theoretical, methodological, ethical and analytical issues that shape the ways in which visual qualitative research is conducted in psychology. Using visual data such as film making, social media analyses, photography and model making, the book uniquely uses visual qualitative methods to broaden our understanding of experience and subjectivity. In recent years, visual research has seen a growing emphasis on the importance of culture in experience-based qualitative methods. Featuring contributors from diverse research backgrounds including narrative psychology, personal construct theory and psychoanalysis, the book examines the potential for visual methods in psychology. In each chapter of the book, the contributors explore and address how a visual approach has contributed to existing social and psychological theory in their line of research. The book provides up-to-date insights into combining methods to create new multi-modal methodologies, and analyses these with psychology-specific questions in mind. It covers topics such as sexuality, identity, group processes, child development, forensic psychology, race and gender, and would be the ideal companion for those studying or undertaking research in disciplines like psychology, sociology and gender studies.



فهرست مطالب

Cover
Half Title
Series Page
Title Page
Copyright Page
Dedication
Table of Contents
List of figures and tables
Foreword
Preface to the Second Edition
Acknowledgements
List of contributors
Introduction
1. The return to experience: psychology and the visual
PART I: Static media: the use of photography in qualitative research
	2. Image and imagination
	3. Bend it like Beckham? The challenges of reading gender and visual culture
	4. Using photographs to explore the embodiment of pleasure in everyday life
	5. Narrating biographical disruption and repair: exploring the place of absent images in women’s experiences of cancer and chemotherapy
	6. Using photographs of places, spaces and objects to explore South Asian women’s experience of close relationships and marriage
	7. Reflections on a photo-production study: practical, analytic and epistemic issues
PART II: Dynamic features: social media, film and video in qualitative research
	8. Mental health apps, self-tracking and the visual
	9. The visual in psychological research and child witness practice
	10. The video-camera as a cultural object: the presence of (an)other
	11. Girls on film: video diaries as ‘autoethnographies’
	12. Visual identities: choreographies of gaze, body movement and speech and ‘ways of knowing’ in mother–midwife interaction
	13. Methodological considerations for visual research on Instagram
	14. The big picture: using visual methods to explore online photo sharing and gender in digital space
PART III: Shared visions: opening up researcher–participant dialogues in the community and beyond
	15. Visualising mental health with an LGBT community group: method, process, (affect) theory
	16. Imagery and association in a group-based method: the visual matrix
	17. Working with group-level data in phenomenological research: a modified visual matrix method
	18. Risk communication and participatory research: ‘fuzzy-felt’, visual games and group discussion of complex issues
	19. Picturing the field: social action research, psychoanalytic theory, and documentary filmmaking
	20. Moving from social networks to visual metaphors with the Relational Mapping Interview: an example in early psychosis
	21. Building visual worlds: maps as a tool for exploring located experience
	22. Towards a visual social psychology of identity and representation: photographing the self, weaving the family in a multicultural British community
	23. ‘I didn’t know that I could feel this relaxed in my body’: using visual methods to research bisexual people’s embodied experiences of subjectivity and space
	24. Travelling along ‘rivers of experience’: personal construct psychology and visual metaphors in research
	25. Psychogeography and the study of social environments: extending visual methodological research in psychology
	26. Tribal gatherings: using art to disseminate research on club culture
	27. Sometimes all the lights go out in my head: creating Blackout, the multi-sensory immersive experience of bipolar II
PART IV: Ethical, analytical and methodological reflections on visual research
	28. The photo-elicitation interview as a multimodal site for reflexivity
	29. Image-based methodology in social psychology in Brazil: perspectives and possibilities
	30. Impressionist reflections on visual research in community research and action
	31. Polytextual thematic analysis for visual data: analysing visual images
	32. ‘So you think we’ve moved, changed, the representation got more what?’: methodological and analytical reflections on visual (photo-elicitation) methods used in the men-asfathers study
	33. On utilising a visual methodology: shared reflections and tensions
Index




نظرات کاربران