دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
دسته بندی: فرهنگی ویرایش: نویسندگان: Gustavo Hernández سری: ISBN (شابک) : 9781941373026 ناشر: Alter-Nativas سال نشر: 2015 تعداد صفحات: 163 زبان: Spanish فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 2 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب دنباله یاور مایو. قومیت و ایدئولوژی در آثار خوزه ماریا آرگوداس: خوزه ماریا آرگوداس
در صورت تبدیل فایل کتاب El rastro del Yawar Mayu. Etnicidad e ideología en la obra de José María Arguedas به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب دنباله یاور مایو. قومیت و ایدئولوژی در آثار خوزه ماریا آرگوداس نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
به طور خلاصه شاهد پدیده ای هستیم که متفکر پرویی خوزه ماریا آرگوداس اولین کسی بود که منطقه آند را شناسایی و تعریف کرد «تفرّهفرهنگی تودهای»، فرآیندی که تحلیلگران جدیدتر آن را به عنوان یک «چرخش استعمار زدایی» قادر به بازاندیشی و فراتر رفتن از مدرنیته به عنوان یک کل است. وقتی شروع به نوشتن این کتاب کردم، تصور کاملی از چیستی نداشتم مستندسازی بود (هرناندز 1994 و 1996). تاکید علوم اجتماعی در پارادایم «مدرنیزاسیون» به عنوان یک روایت تبیینی (یا بهتر است بگوییم بهعنوان یک پیشگویی خودشکوفایی)، همراه با محدودیتهای معرفتشناسی علمی، به این واقعیت کمک کرد که در ابتدا نمیتوانست آن را در واقعیت تشخیص دهد. بعد، پدیده فرهنگ پذیری عظیم در آند. زندگی و کار آرگوداس سپس به عنوان یک کلید ظاهر شد: این نه تنها یک بود رویکرد معرفتی به جامعه آند بلکه به محصول همان تحولات آنها هدف این کتاب بازتاب چنین تحولاتی در جهان است جامعه پرو
Asistimos, en suma, a un fenómeno que el pensador peruano José María Arguedas fue el primero en identificar y definir en el área andina como de “transculturación masiva”, proceso que analistas más recientes califican como un “giro de-colonial” capaz de replantear y trascender la modernidad en su conjunto. Cuando comencé a escribir el presente libro, no tenía una idea cabal de lo que estaba documentando (Hernández 1994 y 1996). El énfasis de las ciencias sociales en el paradigma de la “modernización” como narrativa explicativa (o más bien como profecía autocumplida), aunado a los propios límites de la epistemología científica, contribuyeron a que inicialmente no pudiera identificar, en su real dimensión, el fenómeno de la transculturación masiva en los Andes. La vida y la obra de Arguedas aparecieron entonces como una clave: se trataba no sólo de una aproximación epistemológica a la sociedad andina sino también del producto mismo de sus transformaciones. El presente libro pretende reflexionar sobre tales transformaciones en la sociedad peruana.
PRÓLOGO, ORIN STARN INTRODUCCIÓN 1 UNO. EL ESCENARIO Y LOS ACTORES 19 DOS. UN SISTEMA DE TIPO CASTA (1932-1958) 36 INTERLUDIO: LAS COMUNIDADES DE ESPAÑA Y PERÚ (1958-1962) 47 TRES. MODERNIZACIÓN INDÍGENA Y CRÍTICA DE LA RACIONALIDAD DESARROLLISTA (1964-1969) 65 CUATRO. EL HERVIDERO TENDIDO POR LOS ZORROS 81 POSTLUDIO: EL TESTIMONIO DE CORNELIO PALLAJOS 100 CINCO. DESPUÉS DE ARGUEDAS 103 REFLEXIONES FINALES 126 BIBLIOGRAFÍA 132