ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Research in History and Philosophy of Mathematics: The CSHPM 2018 Volume (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of ... et de philosophie des mathématiques)

دانلود کتاب تحقیق در تاریخ و فلسفه ریاضیات: جلد CSHPM 2018 (مجموعه مقالات انجمن کانادایی تاریخ و فلسفه ... et de philosophie des mathématiques)

Research in History and Philosophy of Mathematics: The CSHPM 2018 Volume (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of ... et de philosophie des mathématiques)

مشخصات کتاب

Research in History and Philosophy of Mathematics: The CSHPM 2018 Volume (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of ... et de philosophie des mathématiques)

ویرایش: 1 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 3030311961, 9783030311964 
ناشر: Birkhäuser 
سال نشر: 2020 
تعداد صفحات: 180 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 2 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 55,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 13


در صورت تبدیل فایل کتاب Research in History and Philosophy of Mathematics: The CSHPM 2018 Volume (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of ... et de philosophie des mathématiques) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب تحقیق در تاریخ و فلسفه ریاضیات: جلد CSHPM 2018 (مجموعه مقالات انجمن کانادایی تاریخ و فلسفه ... et de philosophie des mathématiques) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب تحقیق در تاریخ و فلسفه ریاضیات: جلد CSHPM 2018 (مجموعه مقالات انجمن کانادایی تاریخ و فلسفه ... et de philosophie des mathématiques)



این جلد شامل ده مقاله است که توسط انجمن تاریخ و فلسفه ریاضیات کانادا/ Société canadienne d’histoire et de philosophie des mathématiques گردآوری شده است. این کتاب پژوهش‌های معاصر را که به دقت بررسی شده‌اند، در موضوعات مختلف جالبی در تاریخ و فلسفه ریاضیات از قرن هفدهم تا عصر مدرن به نمایش می‌گذارد.

این جلد با شرحی از زندگی و کار پروفسور بولسلاو سوبوچینسکی آغاز می‌شود. سپس به پوشش مجموعه ای از موضوعات در مورد فلسفه ریاضیات قرن بیستم می پردازد، از جمله ایجاد منطق رسمی سنتی توسط فرد سامرز و کار الکساندر گروتندیک به عنوان نقطه شروعی برای بحث در مورد قیاس های بین جبر جابجایی و هندسه جبری. در ادامه تمرکز بر فلسفه ریاضیات، انتخاب های بعدی در مورد ریاضیات زیست شناسی بحث می کنند و به مطالعه شناخت عددی می پردازند. سپس این جلد به بحث در مورد جنبه‌های مختلف آموزش ریاضیات می‌پردازد، از جمله کتاب اولیه چارلز دیویس در مورد آموزش ریاضیات و استفاده از Lemniscates گاوسی در کلاس درس. مجموعه مقالاتی در مورد تاریخ ریاضیات در قرن نوزدهم جلد را به پایان می‌رساند و بحثی را درباره «نظریه‌ی همه‌چیز اردمغناطیسموس» گاوس و مقایسه‌ای از آثار هندسی دسارگ و لا هیره ارائه می‌کند.< p>

نوشته شده توسط محققان برجسته در این زمینه، این مقالات نه تنها برای ریاضیدانان و دانشجویان تاریخ و فلسفه ریاضیات، بلکه برای هر کسی که علاقه عمومی به ریاضیات دارد نیز قابل دسترسی است.







توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This volume contains ten papers that have been collected by the Canadian Society for History and Philosophy of Mathematics/Société canadienne d’histoire et de philosophie des mathématiques. It showcases rigorously-reviewed contemporary scholarship on an interesting variety of topics in the history and philosophy of mathematics from the seventeenth century to the modern era.

The volume begins with an exposition of the life and work of Professor Bolesław Sobociński. It then moves on to cover a collection of topics about twentieth-century philosophy of mathematics, including Fred Sommers’s creation of Traditional Formal Logic and Alexander Grothendieck’s work as a starting point for discussing analogies between commutative algebra and algebraic geometry. Continuing the focus on the philosophy of mathematics, the next selections discuss the mathematization of biology and address the study of numerical cognition. The volume then moves to discussing various aspects of mathematics education, including Charles Davies’s early book on the teaching of mathematics and the use of Gaussian Lemniscates in the classroom. A collection of papers on the history of mathematics in the nineteenth century closes out the volume, presenting a discussion of Gauss’s “Allgemeine Theorie des Erdmagnetismus” and a comparison of the geometric works of Desargues and La Hire.

Written by leading scholars in the field, these papers are accessible not only to mathematicians and students of the history and philosophy of mathematics, but also to anyone with a general interest in mathematics.








فهرست مطالب

Editorial Board
Preface
Contents
Contributors
Professor Bolesław Sobociński and Logic at Notre Dame
	1 Sobociński\'s Early Life
	2 Surviving WW II
	3 Brussels
	4 College of Saint Thomas
	5 Institute for Applied Logic
	6 I. M. Bocheński
	7 Ernan McMullin
	8 Sobociński Comes to Notre Dame
	9 Founding the Notre Dame Journal of Formal Logic
	10 The End of an Era
Fred Sommers\' Notations for Aristotelian Logic
	1 Introduction
	2 Sommers on the Road to Aristotelianism
	3 The Testing Procedure Notation
	4 The Fractional Notation
	5 The Arithmetic Notation
	6 Deciding on the Arithmetic Notation
	7 Conclusion
	Bibliography
L\'équivalence duale de catégories: A Third Way of Analogy?
	1 Introduction
	2 Motivations et enjeux épistémologiques
	3 Two Ways of Analogy
		3.1 L\'approche structurelle SMT
		3.2 L\'approche axiomatique
	4 Des variétés aux schémas
	5 Équivalence duale de catégories et analogie
	6 Conclusion
	Bibliographie
Mathematical Modelling and Teleology in Biology
	1 Introduction
	2 The Brain\'s “Inner Compass”
	3 Biophysical Modelling
	4 Mathematical Modelling
	5 Simulations
	6 Mediation Between Modalities of Representation
	7 Conclusion
	References
Arithmetic, Culture, and Attention
	1 Introduction: Extended Numerical Cognition
	2 The Induction and the Limits of Externalism
	3 Spontaneous Focusing on Numerosity
	4 Attention and the Origin of Formal Numerical Cognition
	5 Conclusion
	References
Did Frege Solve One of Zeno\'s Paradoxes?
	1 Introduction
	2 The Paradox and Its Contemporary Reception
	3 Frege on the Identity of and Difference Between Units
	4 Could This Fregean Paradox Have Been Zeno\'s?
	References
Charles Davies as a Philosopher of Mathematics Education
	1 Introduction
	2 The Logic of Mathematics
	3 Mathematical Science
	4 The Utility of Mathematics
	5 Davies\'s Philosophy of Mathematics Education
	6 Conclusion
	References
Gauss et le modèle du champ magnétique terrestre
	1 Introduction
	2 Observations du champ magnétique terrestre et les instruments
	3 La théorie du potentiel gravitationnel
		3.1 L\'article de Legendre en 1782
		3.2 L\'article de Laplace en 1782 et le traité de mécanique céleste
	4 Carl Friedrich Gauss et le modèle du champ magnétique terrestre en 1839
	5 Après Gauss
	Références
A Gaussian Tale for the Classroom: Lemniscates, Arithmetic-Geometric Means, and More
	1 Introduction
	2 A Tale in Three (Mini)-Acts: The Student Projects
		2.1 A Mini-PSP on Polar Coordinates, Arc Length, and the Lemniscate Curve
		2.2 A Mini-PSP on Sequences and the Arithmetic-Geometric Mean
		2.3 A Mini-PSP on Elliptic Integrals and Integration by Substitution
	3 Some Concluding Remarks: Bringing This Tale to the Classroom
	References
Philippe de la Hire: Was He Desargues\' Schüler?
	1 Introduction
	2 A Little Background from Apollonius
	3 To 1639
	4 On the Life of La Hire
	5 Desargues
	6 A Comparison: Pole and Polar in La Hire and Desargues
	7 Was La Hire Desargues\' Schüler?
	References




نظرات کاربران