ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Project Management For Dummies

دانلود کتاب مدیریت پروژه برای آدمک ها

Project Management For Dummies

مشخصات کتاب

Project Management For Dummies

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 9781119348900, 1119348900 
ناشر: John Wiley & Sons Inc 
سال نشر: 2017 
تعداد صفحات: 0 
زبان: English 
فرمت فایل : AZW3 (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 3 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 56,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 13


در صورت تبدیل فایل کتاب Project Management For Dummies به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب مدیریت پروژه برای آدمک ها نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب مدیریت پروژه برای آدمک ها

پرفروش‌ترین کتاب مقدس مدیریت پروژه در محیط کسب‌وکار جهانی با زمان محدود و هزینه‌برانگیز امروزی، ضرب‌الاجل‌های محدود پروژه و انتظارات سخت‌گیرانه معمول هستند. بنابراین چگونه می‌توانید تمام مهارت‌ها و مسئولیت‌هایی را که برای درخشش به عنوان یک مدیر مدیریت پروژه لازم است کنار بگذارید؟ Project Management For Dummies که در یک نسخه کاملاً جدید به‌روزرسانی شده است، همه چیزهایی را که برای مدیریت موفقیت‌آمیز پروژه‌ها از ابتدا تا انتها نیاز دارید ارائه می‌کند - بدون اینکه توپ را رها کنید. این راهنمای عملی که توسط یک کارشناس مشهور مدیریت پروژه نوشته شده است، سردرگمی یک PM موفق بودن را از بین می‌برد و تمام مراحل را برای ارتقای مهارت‌های سازمانی، برنامه‌ریزی و اجرایی شما به ارتفاعات جدید ارائه می‌کند. خواه مدیریت پروژه‌های پریشان باشد، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش کارایی و بهبود اجتماعی شدن، یا حل تعارض‌هایی که در طول یک پروژه رخ می‌دهد، راهنمایی سوپ به آجیل در داخل به شما کمک می‌کند کلاه مدیریت پروژه خود را برجسته‌تر و با افتخار به سر کنید. دریافت جدیدترین بهترین شیوه های صنعت که منعکس کننده PMBOK 6 است. انگیزه دادن به هر تیمی برای به دست آوردن حداکثر بهره وری پروژه ها را به موقع و با حداکثر بهره وری اجرا کنید آماده شدن برای آزمون گواهینامه حرفه ای مدیریت پروژه (PMP) اجرای پروژه ها به موقع، با بودجه و بودجه هرگز آسان تر نبوده است. با حداکثر کارایی


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

The bestselling 'bible' of project management In today's time-crunched, cost-conscious global business environment, tight project deadlines and stringent expectations are the norm. So how can you juggle all the skills and responsibilities it takes to shine as a project management maven? Updated in a brand-new edition, Project Management For Dummies offers everything you need to successfully manage projects from start to finish—without ever dropping the ball. Written by a well-known project management expert, this hands-on guide takes the perplexity out of being a successful PM, laying out all the steps to take your organizational, planning, and execution skills to new heights. Whether it's managing distressed projects, embracing the use of social media to drive efficiency and improve socialization, or resolving conflicts that occur during a project, the soup-to-nuts guidance inside will help you wear your project management hat more prominently—and proudly. Get the latest in industry best practices reflecting PMBOK 6 Motivate any team to gain maximum productivity Execute projects on time and with maximum efficiency Prepare for the Project Management Professional (PMP) certification exam It's never been easier to execute projects on time, on budget, and with maximum efficiency.



فهرست مطالب

Title Page......Page 3
Copyright Page......Page 4
Table of Contents......Page 7
Introduction......Page 17
Foolish Assumptions......Page 18
Icons Used in This Book......Page 19
Where to Go from Here......Page 20
Part 1 Getting Started with Project Management......Page 23
Chapter 1 Project Management: The Key to Achieving Results......Page 25
Understanding the three main components that define a project......Page 26
Recognizing the diversity of projects......Page 27
Describing the four phases of a project life cycle......Page 29
Defining Project Management......Page 30
Starting with the initiating processes......Page 32
Outlining the planning processes......Page 33
Examining the executing processes......Page 34
Surveying the monitoring and controlling processes......Page 35
Looking at the project manager’s tasks......Page 36
Staving off excuses for not following a structured project-management approach......Page 37
Avoiding shortcuts......Page 38
Staying aware of other potential challenges......Page 39
Questions......Page 40
Answer key......Page 41
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 42
Chapter 2 Beginning the Journey: The Genesis of a Project......Page 43
Gathering Ideas for Projects......Page 44
Proposing a project in a business case......Page 45
Developing the Project Charter......Page 47
Performing a cost-benefit analysis......Page 48
Conducting a feasibility study......Page 50
Generating documents during the development of the project charter......Page 51
Deciding Which Projects to Move to the Second Phase of Their Life Cycle......Page 52
Chapter 3 Knowing Your Project’s Stakeholders: Involving the Right People......Page 53
Developing a Stakeholder Register......Page 54
Starting your stakeholder register......Page 55
Ensuring your stakeholder register is complete and up-to-date......Page 60
Using a stakeholder register template......Page 61
Determining Whether Stakeholders Are Drivers, Supporters, or Observers......Page 63
Deciding when to involve your stakeholders......Page 64
Using different methods to involve your stakeholders......Page 67
Making the most of your stakeholders’ involvement......Page 68
Displaying Your Stakeholder Register......Page 69
Confirming Your Stakeholders’ Authority......Page 70
Assessing Your Stakeholders’ Power and Interest......Page 72
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 73
Chapter 4 Clarifying What You’re Trying to Accomplish — And Why......Page 75
Defining Your Project with a Scope Statement......Page 76
Figuring out why you’re doing the project......Page 80
Drawing the line: Where your project starts and stops......Page 90
Stating your project’s objectives......Page 91
Working within limitations......Page 96
Facing the Unknowns When Planning: Documenting Your Assumptions......Page 99
Presenting Your Scope Statement in a Clear and Concise Document......Page 100
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 101
Chapter 5 Developing Your Game Plan: Getting from Here to There......Page 103
Thinking in detail......Page 104
Identifying necessary project work with a work breakdown structure......Page 106
Dealing with special situations......Page 114
Creating and Displaying Your Work Breakdown Structure......Page 117
Considering different schemes to create your WBS hierarchy......Page 118
Using one of two approaches to develop your WBS......Page 119
Categorizing your project’s work......Page 120
Labeling your WBS entries......Page 122
Displaying your WBS in different formats......Page 123
Improving the quality of your WBS......Page 126
Using templates......Page 127
Identifying Risks While Detailing Your Work......Page 128
Documenting What You Need to Know about Your Planned Project Work......Page 130
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 131
Part 2 Planning Time: Determining When and How Much......Page 133
Chapter 6 You Want This Project Done When?......Page 135
Defining a network diagram’s elements......Page 136
Drawing a network diagram......Page 138
Reading a network diagram......Page 139
Interpreting a network diagram......Page 141
Determining precedence......Page 146
Using a network diagram to analyze a simple example......Page 149
Developing Your Project’s Schedule......Page 154
Taking the first steps......Page 155
Avoiding the pitfall of backing in to your schedule......Page 156
Applying different strategies to arrive at your picnic in less time......Page 157
Determining the underlying factors......Page 165
Finding sources of supporting information......Page 166
Improving activity duration estimates......Page 167
Displaying Your Project’s Schedule......Page 168
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 172
Chapter 7 Establishing Whom You Need, How Much of Their Time, and When......Page 173
Getting the Information You Need to Match People to Tasks......Page 174
Deciding what skills and knowledge team members must have......Page 175
Representing team members’ skills, knowledge, and interests in a skills matrix......Page 179
Using a human resources matrix......Page 181
Identifying needed personnel in a human resources matrix......Page 183
Estimating required work effort......Page 184
Factoring productivity, efficiency, and availability into work-effort estimates......Page 185
Reflecting efficiency when you use historical data......Page 186
Accounting for efficiency in personal work-effort estimates......Page 187
Ensuring Your Project Team Members Can Meet Their Resource Commitments......Page 189
Planning your initial allocations......Page 190
Resolving potential resource overloads......Page 192
Coordinating assignments across multiple projects......Page 195
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 196
Chapter 8 Planning for Other Resources and Developing the Budget......Page 199
Determining Non-Personnel Resource Needs......Page 200
Looking at different types of project costs......Page 202
Recognizing the three stages of a project budget......Page 204
Refining your budget as you move through your project’s phases......Page 205
Determining project costs for a detailed budget estimate......Page 207
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 211
Chapter 9 Venturing into the Unknown: Dealing with Risk......Page 213
Defining Risk and Risk Management......Page 214
Focusing on Risk Factors and Risks......Page 215
Recognizing risk factors......Page 216
Identifying risks......Page 220
Gauging the likelihood of a risk......Page 221
Estimating the extent of the consequences......Page 224
Getting Everything under Control: Managing Risk......Page 226
Choosing the risks you want to manage......Page 227
Developing a risk-management strategy......Page 228
Communicating about risks......Page 229
Preparing a Risk-Management Plan......Page 230
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 232
Part 3 Group Work: Putting Your Team Together......Page 233
Chapter 10 Aligning the Key Players for Your Project......Page 235
The functional structure......Page 236
The projectized structure......Page 238
The matrix structure......Page 240
Recognizing the Key Players in a Matrix Environment......Page 243
The project manager......Page 244
Functional managers......Page 245
The project sponsor......Page 246
Upper management......Page 247
Creating and continually reinforcing a team identity......Page 248
Eliciting support from other people in the environment......Page 249
Heading off common problems before they arise......Page 250
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 251
Chapter 11 Defining Team Members’ Roles and Responsibilities......Page 253
Distinguishing authority, responsibility, and accountability......Page 254
Delving into delegation......Page 255
Sharing responsibility......Page 260
Holding people accountable — even when they don’t report to you......Page 262
Introducing the elements of a RAM......Page 266
Reading a RAM......Page 268
Developing a RAM......Page 270
Ensuring your RAM is accurate......Page 271
Realizing why a person micromanages......Page 273
Gaining a micromanager’s trust......Page 274
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 275
Chapter 12 Starting Your Project Team Off on the Right Foot......Page 277
Are you in? Confirming your team members’ participation......Page 278
Assuring that others are on board......Page 280
Filling in the blanks......Page 281
Developing Your Team......Page 282
Reviewing the approved project plan......Page 283
Specifying team-member roles......Page 284
Defining your team’s operating processes......Page 285
Resolving conflicts......Page 286
All together now: Helping your team become a smooth-functioning unit......Page 289
Selecting and preparing your tracking systems......Page 291
Establishing schedules for reports and meetings......Page 292
Hear Ye, Hear Ye! Announcing Your Project......Page 293
Setting the Stage for Your Post-Project Evaluation......Page 294
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 295
Part 4 Steering the Ship: Managing Your Project to Success......Page 297
Chapter 13 Tracking Progress and Maintaining Control......Page 299
Holding On to the Reins: Project Control......Page 300
Establishing Project Management Information Systems......Page 301
The clock’s ticking: Monitoring schedule performance......Page 302
All in a day’s work: Monitoring work effort......Page 308
Follow the money: Monitoring expenditures......Page 313
Heading off problems before they occur......Page 317
Formalizing your control process......Page 318
Identifying possible causes of delays and variances......Page 319
Identifying possible corrective actions......Page 320
Reacting Responsibly When Changes Are Requested......Page 321
Responding to change requests......Page 322
Creeping away from scope creep......Page 323
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 324
Chapter 14 Keeping Everyone Informed......Page 325
I Said What I Meant and I Meant What I Said: Successful Communication Basics......Page 326
Distinguishing one-way and two-way communication......Page 327
Can you hear me? Listening actively......Page 328
Choosing the Appropriate Medium for Project Communication......Page 330
Just the facts: Written reports......Page 331
Move it along: Meetings that work......Page 333
Making a list (of names) and checking it twice......Page 335
Knowing what’s hot (and what’s not) in your report......Page 336
Earning a Pulitzer, or at least writing an interesting report......Page 338
Regularly scheduled team meetings......Page 341
Upper-management progress reviews......Page 342
Preparing a Project Communications Management Plan......Page 343
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 344
Chapter 15 Encouraging Peak Performance by Providing Effective Leadership......Page 347
Exploring the Differences between Leadership and Management......Page 348
Recognizing the Traits People Look for in a Leader......Page 349
Developing Personal Power and Influence......Page 350
Understanding why people do what you ask......Page 351
Establishing the bases of your power......Page 352
You Can Do It! Creating and Sustaining Team Member Motivation......Page 354
Increasing commitment by clarifying your project’s benefits......Page 355
Encouraging persistence by demonstrating project feasibility......Page 356
Letting people know how they’re doing......Page 357
Providing rewards for work well done......Page 358
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 359
Chapter 16 Bringing Your Project to Closure......Page 361
Staying the Course to Completion......Page 362
Planning ahead for your project’s closure......Page 363
Charging up your team for the sprint to the finish line......Page 364
Providing a Smooth Transition for Team Members......Page 365
Preparing for the evaluation throughout the project......Page 368
Setting the stage for the evaluation meeting......Page 369
Conducting the evaluation meeting......Page 371
Following up on the evaluation......Page 372
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 373
Part 5 Taking Your Project Management to the Next Level......Page 375
Chapter 17 Using Newer Methods and Resources to Enhance Your Project Management......Page 377
Understanding what drives the Agile approach......Page 378
Taking a look at the elements of Agile when implemented through Scrum......Page 380
Comparing the Agile and traditional (Waterfall) approaches......Page 381
Using Computer Software Effectively......Page 382
Looking at your software options......Page 383
Helping your software perform at its best......Page 388
Introducing project-management software into your organization......Page 389
Defining social media......Page 390
Exploring how social media can support your project planning and performance......Page 392
Using social media to support your project communications......Page 393
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 394
Chapter 18 Monitoring Project Performance with Earned Value Management......Page 397
Getting to know EVM terms and formulas......Page 398
Looking at a simple example......Page 402
Determining the reasons for observed variances......Page 404
The How-To: Applying Earned Value Management to Your Project......Page 405
Determining a Task’s Earned Value......Page 408
Relating This Chapter to the PMP Exam and PMBOK 6......Page 412
Part 6 The Part of Tens......Page 413
What’s the Purpose of Your Project?......Page 415
What Constraints Must You Satisfy?......Page 416
What Work Has to Be Done?......Page 417
Who Will Perform the Project Work?......Page 418
What Can Go Wrong?......Page 419
Be a “Why” Person......Page 421
Assume Cautiously......Page 422
Acknowledge Good Performance......Page 423
Be a Manager and a Leader......Page 424
Appendix: Combining the Techniques into Smooth-Flowing Processes......Page 425
Index......Page 429
EULA......Page 459




نظرات کاربران