دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 2nd edition
نویسندگان: Lott. Steven F
سری:
ISBN (شابک) : 9781789531367, 9781789615852
ناشر: Packt Publishing
سال نشر: 2019
تعداد صفحات: 0
زبان: English
فرمت فایل : EPUB (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 4 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Mastering Object-Oriented Python: Build powerful applications with reusable code using OOP design patterns and Python 3.7, 2nd Edition به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تسلط بر پایتون شی گرا: ساخت برنامه های قدرتمند با کد قابل استفاده مجدد با استفاده از الگوهای طراحی OOP و Python 3.7 ، نسخه 2 نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
به دست آوردن بینش جامع در مورد شیوه های برنامه نویسی، و قابلیت حمل کد و استفاده مجدد برای ساخت برنامه های انعطاف پذیر و قابل نگهداری با استفاده از اصول شی گرا ویژگی های کلیدی گسترش تکنیک های OOP هسته ای برای افزایش ادغام کلاس های ایجاد شده با پایتون کاوش در کتابخانه های مختلف پایتون برای مدیریت پایداری و سریال سازی اشیا روش های جایگزین را بیاموزید. حل مسائل برنامه نویسی، با ویژگی های مختلف برای رسیدگی به دامنه مشکل شما کتاب شرح برنامه نویسی شی گرا (OOP) یک رشته نسبتاً پیچیده برای تسلط است، و دیدن اینکه چگونه اصول کلی برای ویژگی های منحصر به فرد هر زبان اعمال می شود دشوار است. با کمک آخرین نسخه تسلط بر پایتون شی گرا، به شما نشان داده می شود که چگونه به طور موثر OOP را در پایتون پیاده سازی کنید، و حتی Python 3.x را کاوش کنید. کتاب با مثال های عملی، شما را از طریق مفاهیم پیشرفته OOP راهنمایی می کند. در پایتون، و نشان می دهد که چگونه می توانید آنها را برای حل مسائل پیچیده در OOP اعمال کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با کاوش در گزینه های طراحی و تعیین اینکه کدام طراحی بهترین عملکرد را ارائه می دهد، برنامه های پایتون با کیفیت بالا ایجاد کنید. در مرحله بعد، شما از طریق روشهای ویژه برای مدیریت تبدیلهای شی ساده کار میکنید و همچنین درباره هش کردن و مقایسه اشیاء یاد خواهید گرفت. همانطور که فصل های بعدی را پوشش می دهید، متوجه خواهید شد که تعیین مکان بهترین الگوریتم ها و ساختارهای داده بهینه برای توسعه راه حل های قوی برای مسائل برنامه نویسی با حداقل پردازش کامپیوتری چقدر ضروری است. در نهایت، این کتاب به شما در استفاده از ویژگیهای مختلف پایتون با پیادهسازی طرحهای شیگرا در برنامههایتان کمک میکند. در پایان این کتاب، تعدادی رویکرد جایگزین با ویژگیهای مختلف برای حل مطمئن مشکلات برنامهنویسی در پایتون را یاد خواهید گرفت. شما خواهید آموخت انواع الگوهای طراحی مختلف را برای متد __init__() کاوش کنید آموزش استفاده از Flask برای ساختن یک وب سرویس RESTful کشف الگوها و اصول طراحی جامد استفاده از ویژگی های پایه انتزاعی Python 3 ایجاد کلاس برای برنامه های خود کد قابل آزمایش را با استفاده از طراحی کنید. pytest و fixtures درک نحوه طراحی مدیران زمینه که از عبارت "with" استفاده می کنند ایجاد نوع جدیدی از مجموعه با استفاده از کتابخانه استاندارد و تکنیک های طراحی ایجاد انواع اعداد جدید بالاتر و فراتر از کلاس های داخلی اعداد این کتاب برای چه کسانی است. توسعه دهندگانی که می خواهند از پایتون برای ایجاد برنامه های کارآمد استفاده کنند. برای استفاده حداکثری از این کتاب، درک خوبی از برنامه نویسی پایتون لازم است. دانش مفاهیم مربوط به الگوهای طراحی شی گرا نیز مفید خواهد بود. فهرست مطالب مقدماتی، ابزارها و تکنیک ها روش __init__() یکپارچه سازی یکپارچه - روش های ویژه اساسی دسترسی ویژگی ها، ویژگی ها، و توصیفگرها ABCs طراحی سازگار با استفاده از فراخوانی ها و زمینهها ایجاد ظروف و مجموعهها ایجاد اعداد تزئینکنندهها و ترکیبها - جنبههای متقاطع سریالسازی و ذخیره - JSON، YAML، Pickle، CSV، و XML ذخیره و بازیابی اشیاء از طریق ذخیرهسازی قفسه و بازیابی اشیاء از طریق SQLite انتقال و به اشتراکگذاری فایلها اصول و الگوهای ورود به سیستم
Gain comprehensive insights into programming practices, and code portability and reuse to build flexible and maintainable apps using object-oriented principlesKey Features Extend core OOP techniques to increase integration of classes created with Python Explore various Python libraries for handling persistence and object serialization Learn alternative approaches for solving programming problems, with different attributes to address your problem domain Book DescriptionObject-oriented programming (OOP) is a relatively complex discipline to master, and it can be difficult to see how general principles apply to each language's unique features. With the help of the latest edition of Mastering Objected-Oriented Python, you'll be shown how to effectively implement OOP in Python, and even explore Python 3.x.Complete with practical examples, the book guides you through the advanced concepts of OOP in Python, and demonstrates how you can apply them to solve complex problems in OOP. You will learn how to create high-quality Python programs by exploring design alternatives and determining which design offers the best performance. Next, you'll work through special methods for handling simple object conversions and also learn about hashing and comparison of objects. As you cover later chapters, you'll discover how essential it is to locate the best algorithms and optimal data structures for developing robust solutions to programming problems with minimal computer processing. Finally, the book will assist you in leveraging various Python features by implementing object-oriented designs in your programs.By the end of this book, you will have learned a number of alternate approaches with different attributes to confidently solve programming problems in Python.What you will learn Explore a variety of different design patterns for the __init__() method Learn to use Flask to build a RESTful web service Discover SOLID design patterns and principles Use the features of Python 3's abstract base Create classes for your own applications Design testable code using pytest and fixtures Understand how to design context managers that leverage the 'with' statement Create a new type of collection using standard library and design techniques Develop new number types above and beyond the built-in classes of numbers Who this book is forThis book is for developers who want to use Python to create efficient programs. A good understanding of Python programming is required to make the most out of this book. Knowledge of concepts related to object-oriented design patterns will also be useful.Table of Contents Preliminaries, Tools, and Techniques The __init__() Method Integrating Seamlessly - Basic Special Methods Attribute Access, Properties, and Descriptors The ABCs of Consistent Design Using Callables and Contexts Creating Containers and Collections Creating Numbers Decorators and Mixins - Cross-cutting Aspects Serializing and Saving - JSON, YAML, Pickle, CSV, and XML Storing and Retrieving Objects via Shelve Storing and Retrieving Objects via SQLite Transmitting and Sharing Objects Configuration Files and Persistence Design Principles and Patterns The Loggin
Cover Title Page Copyright and Credits Packt Upsell Contributors Table of Contents Preface Chapter 1: Object-Oriented Design Introducing object-oriented Objects and classes Specifying attributes and behaviors Data describes objects Behaviors are actions Hiding details and creating the public interface Composition Inheritance Inheritance provides abstraction Multiple inheritance Case study Exercises Summary Chapter 2: Objects in Python Creating Python classes Adding attributes Making it do something Talking to yourself More arguments Initializing the object Explaining yourself Modules and packages Organizing modules Absolute imports Relative imports Organizing module content Who can access my data? Third-party libraries Case study Exercises Summary Chapter 3: When Objects Are Alike Basic inheritance Extending built-ins Overriding and super Multiple inheritance The diamond problem Different sets of arguments Polymorphism Abstract base classes Using an abstract base class Creating an abstract base class Demystifying the magic Case study Exercises Summary Chapter 4: Expecting the Unexpected Raising exceptions Raising an exception The effects of an exception Handling exceptions The exception hierarchy Defining our own exceptions Case study Exercises Summary Chapter 5: When to Use Object-Oriented Programming Treat objects as objects Adding behaviors to class data with properties Properties in detail Decorators – another way to create properties Deciding when to use properties Manager objects Removing duplicate code In practice Case study Exercises Summary Chapter 6: Python Data Structures Empty objects Tuples and named tuples Named tuples Dataclasses Dictionaries Dictionary use cases Using defaultdict Counter Lists Sorting lists Sets Extending built-in functions Case study Exercises Summary Chapter 7: Python Object-Oriented Shortcuts Python built-in functions The len() function Reversed Enumerate File I/O Placing it in context An alternative to method overloading Default arguments Variable argument lists Unpacking arguments Functions are objects too Using functions as attributes Callable objects Case study Exercises Summary Chapter 8: Strings and Serialization Strings String manipulation String formatting Escaping braces f-strings can contain Python code Making it look right Custom formatters The format method Strings are Unicode Converting bytes to text Converting text to bytes Mutable byte strings Regular expressions Matching patterns Matching a selection of characters Escaping characters Matching multiple characters Grouping patterns together Getting information from regular expressions Making repeated regular expressions efficient Filesystem paths Serializing objects Customizing pickles Serializing web objects Case study Exercises Summary Chapter 9: The Iterator Pattern Design patterns in brief Iterators The iterator protocol Comprehensions List comprehensions Set and dictionary comprehensions Generator expressions Generators Yield items from another iterable Coroutines Back to log parsing Closing coroutines and throwing exceptions The relationship between coroutines, generators, and functions Case study Exercises Summary Chapter 10: Python Design Patterns I The decorator pattern A decorator example Decorators in Python The observer pattern An observer example The strategy pattern A strategy example Strategy in Python The state pattern A state example State versus strategy State transition as coroutines The singleton pattern Singleton implementation Module variables can mimic singletons The template pattern A template example Exercises Summary Chapter 11: Python Design Patterns II The adapter pattern The facade pattern The flyweight pattern The command pattern The abstract factory pattern The composite pattern Exercises Summary Chapter 12: Testing Object-Oriented Programs Why test? Test-driven development Unit testing Assertion methods Reducing boilerplate and cleaning up Organizing and running tests Ignoring broken tests Testing with pytest One way to do setup and cleanup A completely different way to set up variables Skipping tests with pytest Imitating expensive objects How much testing is enough? Case study Implementing it Exercises Summary Chapter 13: Concurrency Threads The many problems with threads Shared memory The global interpreter lock Thread overhead Multiprocessing Multiprocessing pools Queues The problems with multiprocessing Futures AsyncIO AsyncIO in action Reading an AsyncIO Future AsyncIO for networking Using executors to wrap blocking code Streams Executors AsyncIO clients Case study Exercises Summary Other Books You May Enjoy Index