دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: Enhanced Credo edition
نویسندگان: Sundar. S. Shyam
سری: Handbooks in communication and media
ISBN (شابک) : 9781118413364, 1786843633
ناشر: Wiley Blackwell
سال نشر: 2017
تعداد صفحات: 598
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 3 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب جزوه روانشناسی فناوری ارتباطات: ارتباطات و فناوری -- جنبههای روانشناختی، ارتباطات -- جنبههای روانشناختی، فناوری اطلاعات - جنبههای روانشناختی، کتابهای الکترونیکی، ارتباطات و فناوری - جنبههای روانشناختی، فناوری اطلاعات - جنبههای روانشناختی، ارتباطات - جنبههای روانشناختی
در صورت تبدیل فایل کتاب The handbook of the psychology of communication technology به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب جزوه روانشناسی فناوری ارتباطات نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
کتاب راهنمای روانشناسی فناوری ارتباطات منبع بی نظیری از تحقیقات تأثیرگذار و پیشرفته در مورد جنبه های روانشناختی برقراری ارتباط با و از طریق فناوری های رسانه ای جدید ارائه می دهد و مجموعه ای چشمگیر از ارتباطات و مسائل روانشناختی را گرد هم می آورد. یادداشت های بیوگرافی -- پیشگفتار -- قدردانی -- قسمت اول. مرورهای نظری: 1. ابعاد بین فردی و فرافردی ارتباطات با واسطه رایانه / جوزف بی. والتر، براندون ون در هاید، آرتمیو رامیرز، جونیور، جودی ک. بورگون، و خورخه پنا. 2. هویت گروهی، نفوذ اجتماعی، و اقدام جمعی آنلاین: توسعهها و کاربردهای مدل SIDE / راسل اسپیرز و تام پستمز. 3. به سوی نظریه تأثیرات رسانه های تعاملی (TIME): چهار مدل برای توضیح چگونگی تأثیر ویژگی های رابط بر روانشناسی کاربر / S. Shyam Sundar، Haiyan Jia، T. Franklin Waddell و Yan Huang -- قسمت دوم. جهت گیری منبع: آواتارها، عوامل و اندرویدها: 4. بررسی ادراک و شناسایی در تعامل با واسطه آواتار / کریستین ال نواک; 5. تأثیر نشانههای بصری بر ادراک اجتماعی و خود طبقهبندی در ارتباطات رایانهای / Eun-Ju Lee and Soo Youn Oh; 6. اثرات اجتماعی همراهان مجازی و روباتی / نیکول سی کرامر، آسترید ام. روزنتال-فون در پوتن، و لورا هافمن. 7. حضور دور و عاملیت ظاهری در تعامل انسان و ربات / لیلا تاکایاما; 8. جنبه های روانشناختی فناوری در تعامل با انسان / یوهان اف. هورن.
The Handbook of the Psychology of Communication Technology offers an unparalleled source of influential and cutting-edge research on psychological aspects of communicating with and via new media technologies, bringing together an impressive assembly of communication and psychological issues.;Biographical notes -- Preface -- Acknowledgments -- Part I. Theoretical overviews: 1. Interpersonal and hyperpersonal dimensions of computer-mediated communication / Joseph B. Walther, Brandon Van Der Heide, Artemio Ramirez, Jr., Judee K. Burgoon, and Jorge Peña; 2. Group identity, social influence, and collective action online: extensions and applications of the SIDE model / Russell Spears and Tom Postmes; 3. Toward a theory of interactive media effects (TIME): four models for explaining how interface features affect user psychology / S. Shyam Sundar, Haiyan Jia, T. Franklin Waddell, and Yan Huang -- Part II. Source orientation: avatars, agents and androids: 4. Examining perception and identification in avatar-mediated interaction / Kristine L. Nowak; 5. Effects of visual cues on social perceptions and self-categorization in computer-mediated communication / Eun-Ju Lee and Soo Youn Oh; 6. Social effects of virtual and robot companions / Nicole C. Krämer, Astrid M. Rosenthal-von der Pütten, and Laura Hoffmann; 7. Telepresence and apparent agency in human-robot interaction / Leila Takayama; 8. Psychological aspects of technology interacting with humans / Johan F. Hoorn.
Biographical notes --
Preface --
Acknowledgments --
Part I. Theoretical overviews: 1. Interpersonal and hyperpersonal dimensions of computer-mediated communication / Joseph B. Walther, Brandon Van Der Heide, Artemio Ramirez, Jr., Judee K. Burgoon, and Jorge Peña
2. Group identity, social influence, and collective action online: extensions and applications of the SIDE model / Russell Spears and Tom Postmes
3. Toward a theory of interactive media effects (TIME): four models for explaining how interface features affect user psychology / S. Shyam Sundar, Haiyan Jia, T. Franklin Waddell, and Yan Huang --
Part II. Source orientation: avatars, agents and androids: 4. Examining perception and identification in avatar-mediated interaction / Kristine L. Nowak
5. Effects of visual cues on social perceptions and self-categorization in computer-mediated communication / Eun-Ju Lee and Soo Youn Oh
6. Social effects of virtual and robot companions / Nicole C. Krämer, Astrid M. Rosenthal-von der Pütten, and Laura Hoffmann
7. Telepresence and apparent agency in human-robot interaction / Leila Takayama
8. Psychological aspects of technology interacting with humans / Johan F. Hoorn. Part III. Technological affordances and social interaction: 9. Social network site affordances and their relationship to social capital processes / Nicole B. Ellison and Jessica Vitak
10. The social psychology of mobile communication / Kathleen M. Cumiskey and Rich Ling
11. Real or ersatz? Determinants of benefits and costs of online social interactions / Melanie C. Green and Jenna L. Clark
12. Deception with technology / Jeffrey T. Hancock and Jamie Guillory
13. Immersive virtual environments and the classrooms of tomorrow / Cody O. Karutz and Jeremy N. Bailenson --
Part IV. Adoption, use and abuse of communication technologies: 14. The psychology of the diffusion and acceptance of technology / Arun Vishwanath
15. Adolescent development and psychological mechanisms in interactive media use / Elly A. Konijn, Jolanda Veldhuis, Xanthe S. Plaisier, Marloes Spekman, and Anouk den Hamer
16. The psychology of interactive media habits / Robert LaRose
17. Online addictions: gambling, video gaming, and social networking / Mark D. Griffiths and Daria J. Kuss --
Part V. Exposure, experience and evaluations of digital media: 18. Selective exposure in the communication technology context / Silvia Knobloch-Westerwick, Axel Westerwick, and Benjamin K. Johnson
19. Affording control: how customization, interactivity, and navigability affect psychological responses to technology / Sriram \"Sri \" Kalyanaraman and Bartosz W. Wojdynski
20. Psychological approaches to credibility assessment online / Miriam J. Metzger and Andrew J. Flanagin. Part VI. Good technology for better health: 21. Trust and engagement in online health: a timeline approach / Elizabeth Sillence and Pam Briggs
22. Computer-mediated support for health outcomes: psychological influences on support processes / Kevin B. Wright
23. Using digital games to promote health behavior change / Debra A. Lieberman
24. Leveraging psychology of virtual body for health and wellness / Giuseppe Riva, Antonios Dakanalis, and Fabrizia Mantovani
25. Treating emotional problems with virtual and augmented reality / Rosa M. Baños Rivera, Cristina Botella Arbona, Azucena García-Palacios, Soledad Quero Castellano, and Juana Bretón López.